tisdag 21 december 2021

#352

Då har vi myst med 4:e advent och är nu inne i julveckan. Och nu när julen i stort sett är här och passeras med denna skiss tänkte jag att vi skulle utmana lite med julsångstexter som passar med foton/motiv. :) Det roliga är att vi sett att andra också haft denna utmaning tidigare i höst, men vi satte vårt schema redan i somras, så vi har inte kopierat någon. :)

Vi hoppas ni kan finna tid att skapa denna vecka. :) Om ni ska åka iväg över jul så kör försiktigt och stressa inte. Hellre komma fram sent än inte alls. <3

Min skiss
Kom ihåg att du får vända och vrida på skissen. Din tolkning kan lika gärna vara ett slimcard, ett titelkort till PL, LO, osv. Så begränsa er inte av formatet på bilden.  :)

Min tolkning
 
Då jag varit dålig på att göra layouter kände jag att detta var en skiss som var en utmaning t o m för mig själv. :)
En röd botten med vitt cardstock ovanpå. Paketdien har jag stansat ut i både rött och silverglitterpapper och sedan bara klistrat de röda innanmätena ovanpå de silvriga. Detta för att ge liiite mer dimension på paketen.
Jag ville att lite mer skulle hända så ett papper från Maja Designs senaste paperpad Happy Christmas ovanpå ett likadant rött cardstock. Titeln är ett set med textstämplar från Mama Elephant, som heter Mixed Holiday Greetings. Dubbla tags för att få plats att skriva journaling. Jag tror, men har inte bestämt mig än, för att skriva eller använda thickers och skriva Nala på den mindre krafttagen, och journalingen får vara på den större bakom.

Teamets tolkningar

Annelie

Hoppas att Ni fortfarande tror på tomten, annars blir det som för min bror, strumpor i julklapp.:) Ok, där är en annan överraskning i den ena strumpan också, så han inte blir förnärmad så här på julafton.:) Min tolkning med jullåt blev en tag. Tomten är dies och stämplar från 4scrap, texterna är stämplar från Gummiapan och stencilen från Tim Holtz färgad med distresser. Jag önskar Er alla en riktigt GOD JUL!

Anette
Årets finaste Lucia, enligt mig. Elise första gång men hon förstod inte så mycket av detta 😂 😂
Tyvärr, fick förskolan spela in en film till föräldrarna pga. pandemin som nu ökar igen. Jag har dock tur som mormor att få uppleva allt som händer där med henne eftersom jag arbetar på samma förskola.

Jag har använt mig av Maja Design nya julserie; "Happy Christmas". Tomtarna, granen och julklapparna har jag klippt ut från samma serie "Die Cuts". En del dekorationer kommer från Simple Stories "Rustic Christmas" och såklart har jag även använt trädekorationer.
Ett litet tips från mig är att jullåts titeln är stansat av Bazzill Basics Paper - En vit foam som gör att texten ser ut som Thickers - Helt fantastiskt! Detta papper kommer att bli vaneberoende för mig ❤ ❤ ❤
Bokstäverna är uttryckta från Quickutz; "Uptown girl".

🎄 - Det ska bli roligt att se hur ni tolkar Cizas läckra skiss 🎄

Annzo
Oj oj oj, nu är det inte många dagar kvar till julafton. Jag tog en paus från julstöket och satte mig vid pysselbordet istället. Riktigt skönt att få göra något annat. Jag letade på ett gammalt foto på min systerdotter tog fram en naturfärgad cardstock och satte igång. Jag började med att stämpla lite som bakgrund sen stansade jag ut hus, granar och snöstjärnor med min Big Shot. Som rubrik valde jag "Jul, jul strålande jul" tycker att den passar bra till min Lo. Jag avslutade med att göra lite "snö" med pulvret Fran Tage Deep Impression embossing enamel. Önskar Er alla en riktigt God Jul!

Carina
En svår skiss den här gången men jag tror att jag fick till det någorlunda till slut iaf. Det blev ytterligare ett julkort. Snöflingor som jag har heatembossat i vitt (ser tyvärr gult ut på fotot) en titel från samma stämpelset som flingorna. Längst ner på kortet är det en utstansad bård som föreställer paket. Mycket lite använd och lite svår men här passade den bra in på skissen tycker jag.
Det blev vitt på vitt och paketsnörerna är i guld. God Jul till er alla!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: