tisdag 28 december 2021

#JUL21

Visst går ett år alldeles för fort. Tänk att vi har levt ett helt år till med pandemi. Hålla avstånd och tvätta händerna är vardagsmat nu för tiden. Att evenemang ställs in är vi också vana med, men något Ni kan lita på är att vi kommer med en ny skiss varje tisdag. Det tänker vi inte ställa in. Jag har fått äran att rita årets sista skiss i år också. Hoppas att Ni gillar den och att Ni tar Er tid att tolka den. Nu återstår bara att önska Er ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Min skiss

Min tolkning

Eftersom det är nyårsafton om bara några dagar tyckte att jag det passade perfekt att använda årets sista skiss till ett nyårskort. Jag tycker skissen passar bra både till kort och Lo. Ska bli kul att se vad Ni hittar på. 

Teamets tolkningar

Annelie
Då har vi kommit till årets sista skiss. Jag avslutar den med lite Rock´n´Roll. Dessutom en Rock´N´Roll-lugg, kanske frissan för nyår.:) Jag bytte ut hexagonerna mot stjärnor med papper från P13:s "Free Spirit". För att rocka till det stänkte jag med Nuvos svarta spray i bakgrunden. Ett riktigt Gott Nytt År till Er alla!

Anette
Vi har under alla år huggit vår egen julgran även innan vi fick egna barn. Så traditionen måste föras vidare 🎄 🎄 🎄och Elise travade i år runt bland alla granarna och nästa år är hon säkert mer med och väljer 😀

På min layout har jag använt mig av förra årets julserie från Maja Designs: "Traditional Christmas a big tree" som passade utmärkt till mina foto denna gång. Dekorationerna kommer bl.a. från Simple Stories "Winter Cottage" och "Rustic Christmas". De stora bokstäverna är American Crafts Thickers och de mindre är utstansade med QuicKutz.
Jag önskar er alla en härlig nyårsafton, gott slut  🌟 och god fortsättning på det nya året!
PS. Ta er tid i mellandagarna och tolka denna härliga skiss som Annzo har gjort.

Ciza

Sista tolkningen för mig 2021 blev en LO av Annzos skiss. Som tidigare försöker jag använda någon annan form än exakt det som är på skissen, denna gång hexagoner. Jag valde hjärtan istället vilket jag tyckte passade ypperligt till lilla Nala, som nyligen upptäckt handfatet på den lilla toaletten. Ingen annan katt har hoppat upp där och nu gör det var och varannan dag när man är på toaletten. :)
Mönsterpapper från Maja Designs Happy Christmas.
Distress Mica Stain och Mica Distress Crayons i Snow Flurries.. Kritan har jag smetat ut lite mer. Även bokstäverna, som är dies från Altenew (SKU ALT4848), har fått crayons på sig.

Carina
Vit CS med småa hexagoner på flera ställen. Jag använde en stecil och vit gesso som jag hade färgat med en mist. Sen är det snöflingor i olika former, storlekar och modeller från ett papperskit, samma som papperna och texterna kommer ifrån. Men tyvärr är jag ju så dålig på att komma ihåg namnen och när jag dessutom inte sitter hemma och lägger upp det här så kan jag inte kolla heller. Uppdaterar senare för jag tycker det är så fina papper mm i detta kit.
Foto från ett par veckor sedan när vi hade fått en skaplig snödimp under natten. Kul för Pepzi att studsa runt i nysnön på morgonpromenaden.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: