tisdag 14 december 2021

#351

Tooodelooo, veckan innan julafton 🎄 🎅 🎄
HĂ€r kommer min sista skiss för 2021 och dĂ„ bjuder jag pĂ„ en dubbel layout. Jag hoppas att ni hinner med att tolka den. 
PÄ ett sÀtt Àr det tvÄ layouter men Ä andra sida anvÀnder man oftast samma papper pÄ bÄda sidorna (det behöver man dock inte).
Kanske en utmaning utöver det vanliga 😅 😅
Jag önskar er alla lycka till och tro mig det Ă€r hĂ€ftig att skapa dubbla layouter eller varför inte göra ett kort med ett skapande pĂ„ fram och baksida 😀 Det finns mĂ„nga möjligheter ❤ ❤ 

- Nu vill jag gĂ€rna se hur ni tolkar min skiss 🎄 - Ta det lugnt och undvik julstressen 🎄
🎅 God jul//Anette

Min skiss

Min tolkning
Nu tar jag er tillbaka nÀstan ett halvt Är och ni ska fÄ se mina midsommarbilder. Det Àr svÄrt att tÀnka sig det idag att sommaren Àr varm & skön nu nÀr vinden Àr kylig, och i SkÄne Àr ju inte vÀdret det bÀsta under denna Ärstid.
PĂ„ bilderna ser ni vĂ„r prinsessa 💗 💗 💗 Som en bakelse 🍰 Och ja, jag lĂ€ngtar just idag tillbaka eller rĂ€ttare sagt framĂ„t till nĂ€sta sommar...

Jag har anvĂ€nt mig av Maja Designs papper; "Tropical Garden". Jag har Ă€ven klippt ut en del dekorationer frĂ„n papperna, typ papegojorna & blommorna. En del av dem har jag satt 3-D kuddar under. Texten Midsommar Afton Ă€r alfabet frĂ„n Quikuts; "Uptown girl". Till dessa papper har jag anvĂ€nt en del dekorationer i trĂ€ (som jag ofta gör 😂

Teamets tolkningar

Annelie
 Det var flera Ă„r sedan jag gjorde en dubbel lo, sĂ„ skoj det var. Detta Ă€r frĂ„n ett trĂ€ningspass för vĂ„rt barnbarn. Papper och stickers kommer frĂ„n Simple Stories "Family fun". Alfabetet Ă€r ett gammalt frĂ„n QuicKutz "License plate" och fĂ€rgstĂ€nket Ă€r Dina Wakleys glosspray. 
 

Annzo
Den hĂ€r veckans utmaning Ă€r att göra en dubbel lo. Oj vad svĂ„rt det var. Jag har aldrig provat det tidigare sĂ„ det hĂ€r Ă€r min första. Första utmaningen var att hitta mĂ„nga foton som passar ihop. Letade bland mina foton och hittade dom hĂ€r gamla bilderna pĂ„ nĂ€r vi hade pepparkaksbak hemma hos oss. Passade ju perfekt nu nĂ€r det snart Ă€r jul. Har Ni bakat nĂ„gra pepparkakor Ă€n? Ska blir jĂ€ttespĂ€nnande att se hur Ni tolkar skissen. 

Ciza

Jag hade gjort min tolkning, men glömt lÀgga upp, men hÀr kommer den.
Det var lÀngesen jag gjorde en dubbel-LO, men himla kul. Lite mer planering behövdes dock. Jag ville ha tvÄ likadana mönsterpapper och det Àr inte alla stora paperpads som har det. Men jag hittade. Försökte vara noggrann med att fÄ bÄda sidors delar lika stora samt sitta rakt men oj vilken utmaning DET Àr. :) Men kul att göra.


LÀnka till din tolkning via den blÄ knappen i högermarginalen, tÀnk pÄ att du lÀnkar direkt till inlÀgget dÀr din tolkning ligger, alltsÄ inte till startsidan pÄ din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast mÄndag 20/12 kl 23:55.

Det gÄr bra att lÀnka till ditt konto pÄ Facebook - kom ihÄg att Àndra albumets instÀllningar till "public" sÄ vi kan se det. Dock kan endast "dina vÀnner" kommentera.

Du kan ocksĂ„ dela dina bilder pĂ„ Instagram, tagga oss gĂ€rna med @veckansskiss och #veckansskiss sĂ„ att vi ser dina bilder. Observera att du sjĂ€lv mĂ„ste ladda upp dem pĂ„ InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tĂ€vla om priset. 

Du kan Ă€ven skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vĂ„r header.

Mer information finns under fliken ”frĂ„gor och svar” hĂ€r ovan under vĂ„r header. 

 

Inga kommentarer: