tisdag 30 november 2021

#349

Novembers sista skiss har jag, Carina, ritat. Det var ju ett tag sedan jag gjorde den och jag hade säkert något bra i tankarna. Men när man sen sätter sig och ska tolka kan det bli något helt annat. 
Men som vi har sagt så många gånger så är det bra om man ser att man har inspirerats av skissen.
Ja, ni får själva avgöra om jag har gjort min läxa :) Glöm inte bort att skicka in din tolkning när du har haft en mysstund vid pysselbordet.

Min skiss

Min tolkning
Ja ibland blir det inte alls som man tänkt sig. Men jag har använt skissen som inspiration och om man vrider den ett snäpp så ser man faktiskt skissen, i alla fall om man tänker att texten sitter lite på fel plats.
Mönstrat papper från My Mind´s Eye som har några år på nacken. Jag sprayade sen med Distress Stain "fired brick" på min glasmatta och i det duttade jag det vita CS som blev min bakgrund. Die, "utriven sida"  och stämpeln "sittande tomte" samt textstömpeln kommer alla ifrån Gummiapan.

Teamets tolkningar

Annelie
Vem vill inte tänka på sommaren i december? Här var det fritt fall från en dag i somras. Cirklarnas ramar är "skräp" från när jag tryckt ut pokebollar till en dekoration som ska användas på ett barnkalas i slutet av månaden. Papper och dekorationer är från Echo Park`s "AMagical Place". Fritt fall är thickers från Dear Lizzy, urgamla.. Tosselilla är stickers från Basic Grey. Glöm inte att koppla av med lite pyssel nu när julstressen snart är i full gång.

Anette
Jag blev bjuden av min dotter på en övernattning, HÖÖRS Gästgiveri. Vilken trevlig present! Min man överraskade också oss med att beställa sviten till oss + att Rasmus, Malins man, hade två drinkar som väntade på oss när vi kom ner till deras spa. Så lyxigt  💗 💗 💗

Mina papper kommer från Maja Designs serie: "Little street café - Feeling good. Blommorna är också urklippta från Majas. Den stora titeln är från American Crafts Thickers och den mindre texten är Quickutz "Rollerskate".
Det är mycket som händer denna månad 🎅🎄🎅 Men........
..... - Ta tillfället i akt och skapa efter Carinas läckra skiss som verkligen bjuder på många möjligheter!

Ciza

Carinas fina skiss blev ett julkort med gamla papper från Reprint och inte så gamla papper från Prima Marketing. En bit kraftpapper fick vara ram till det turkosa mönsterpappret. Den rödrutiga cut outen fick glitterlim på kanten och texten kommer även den från samma set. Lite kanter charmades. Två av stjärnorna (också samma set från PM) satte med 3D-kudde.

Annzo
Med mindre än en månad kvar till julafton börjar julstressen komma smygande. När jag får tid att sitta vid pysselbordet blir det mest julkort. Den här veckans skiss passade perfekt till det. Jag har använt papper ifrån Maja Design (en gammal julserie) stämpeln kommer ifrån Gummiapan. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: