tisdag 23 november 2021

#348

Tisdag och dags för en ny skiss. Den är veckan är det jag Annzo som har ritat den. På söndag är det redan första advent åh vad det ska bli mysigt. Känner Ni någon julstämning än? Det gör inte jag, beror nog på att det inte är någon snö. Bara kallt och mörkt. Blir nog lite bättre när vi får ta fram ljusstakarna. 
Hoppas att Ni får tid att tolka min skiss. 

Min skiss

Min tolkning
Jag måste erkänna att fast vintern inte ens har börjat längtar jag efter sommaren. Jag längtar efter mina söner också så den här veckan blev det en somrig Lo med sönerna på. Som bakgrund har jag lekt loss med en massa stämplar. Det var riktigt kul. Prova vettja. Ska bli kul att se hur Ni tolkar skissen. Lycka till!
 
Teamets tolkningar

Annelie

Denne lille älskade tok, alltid så glad! Här har det kladdats med Dina Wakleys akrylfärg, utspädd med vatten, tanken är att det ska vara en cirkel, som på skissen. Siffrorna och hjärtanen är stämplar från Gummiapan. Alfabetet är från Rox adventskalender 2018 (tror jag).

Anette

Här kommer min tolkning av Annzos fina skiss.
Det är foto från när vi åkte hem från Ullared...Och det tar ju verkligen på krafterna...fniss...fniss...

Samtliga papper kommer från Simple Stories; "Simple vintage farmhouse garden". Många av dekorationerna kommer också från samma serie. Visst har de så läckra foam stickers? Texten "documented" är även från Simple stories men från deras serie; "Hello Today".

Carina
Vit CS, men tyvärr var det för mörkt när jag fotade så det ser beige ut. Jag tog saxen och klippte en cirkel, i något papper som jag hade liggandes, som jag sen ruggade upp kanten på. Skar sen, allt enligt skissen, två remsor från något gammalt block. Jag kommer inte i håg märken på något av dem. Fotona är från första helgen i november. Jag är lagledare för dotterns handbollslag och vi var till Solna på Spökbollen cup. På söndagen klädde jag och mina ledar/tränarkollegor ut oss till pirater. Vi vann inte "bästa kostym" men gissar att vi hade roligast. Grymmaste piraten var, som ni ser, min kollega Åsa ;)

Ciza

Ett lite annorlunda julkort för att vara jag blev det till denna härliga skiss från Ann-Sofie.
Bakgrundspapper från 2014 som heter Tinsel and Company av Teresa Collins. Textstämpel från Whimsey Stamps som heter Gnome for the holidays. Den randiga bannern satt överst på mönsterpappret som höll ihop blocket. Tagsen är från cut outs. "vimplarna och tagsen har chalkats, med Distress Ink Vintage Photo och Walnut Stain.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: