tisdag 16 november 2021

#347

Halloj alla härliga följare, och nytillkomna.
Jag hoppas helgen var bra och att veckan börjat lugnt. Här är vi mitt i terminen med våra skisser och idag ska jag, Ciza, försöka inspirera er med min skiss.


Min skiss

Min tolkning
 
Jag har börjat så smått med våra julkort för i år och detta kort med blev årets Maja Design-papper Happy Christmas. Motivet är från StampingBella och hon är färglagd med Copics. Alla kanter utom kortbasen och det större kraftpappret är chalkade. Merry är en die från förra året och jag tror MFT Stamps. Christmas kommer jag inte ihåg märket på men i setet ingår Merry också i samma stil.

Jag hoppas den inte är för svår och att ni vill tolka den. :)

Teamets tolkningar

Annelie
Ojoj, vad jag kämpade med denna skiss.:) Det blev många försök med kort, det slutade med en kladdig layout. Jag sprayade med Dina Wakleys gloss spray och använde sedan papper och dekorationer uteslutande från Vicky Boutins "Color Study". Ibland är det så skönt att ta allt från samma serie, oftast behöver man inte tänka för det mesta passa ihopa. Det ska bli spännande att se vad Ni hittar på med denna spännande skiss.

Anette

👉 Här kommer min tolkning av Cizas läckra skiss... Jag är "ganska" fyrkantig av mig så denna skiss passade verkligen mig 👈
Jag har använt papper från Maja Design; Monochromes - Shades of Demin - Vintage pink. Det är det enfärgade rosa pappret som ligger underst + kanten längst ner med stjärnorna på.
De rektangulära bitarna har jag klippt ut från ett super
gammalt papper från Karen Foster Design; "Fairy Tale" som jag tyckte passa perfekt till mitt kort. Jag har försökt att behålla en del av texten som syns på det pappret.
Rubriken är bokstäver från American Craft liksom texten Sweet. Guldbokstäverna; ELISE, kommer från Pink Paislee.

I somras var vi på Öland och såklart besökte vi Solliden - Ett fantastiskt ställe. Det fanns även en butik där som jag köpte en prinsesskrona + en mantel till Elise....Världens sötaste prinsessa tycker i alla fall jag 👸💖👸
❤ ❤ - Nu blir det spännande att se hur ni tolkar denna fina skiss ❤ ❤

Annzo
Nu har jag kommit igång ordentligt med julkortstillverkningen så den här veckan blir det ett julkort ifrån mig. Jag har använt papper ifrån Maja Designs senaste serie Happy Christmas och textstämpeln kommer ifrån Gummiapan. 

Carina
En rolig skiss som jag gjorde ett kort i CAS stil av. Vitt, vitt och vitt. På mittenrutan har jag använt en stecil med stjärnor, embossingstämpeldyna och vitt embossingpulver. En "gammal" tomtestämpel och ett utstansat God Jul sen var det klart.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 22/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: