tisdag 7 december 2021

#350

Nu är december här, en härlig månad, tycker jag. Jag vet dock inte om jag önskar mig snö, kommer det en centimeter stannar nästan Skåne, vi har dålig vana.:)  
Hoppas Ni har tid att tolka skissen och glöm inte att lägga in ditt bidrag här på bloggen, så har du chans  att vinna ett finfint pris och så inspirerar du oss och andra. Det är fri tolkning bara vi kan ana att du utgått från skissen. Kort, lo eller vad du vill, jag personligen hade gillat lite mixed media.
 Vi önskar Er alla en fantastisk vecka./ Annelie


Min skiss

Min tolkning
Här har barnbarnen dekorerat pepparkakshus, en rolig tradition vi har tillsammans med dem. Kollektionen jag använt är Echo Parks "A Gingerbread christmas". Skapa på!

Teamets tolkningar
Anette
Under våren rustade vi upp våra barns gamla lekstuga. Den har stått tom i ca. 25 år 😅
Men, med lite färg, skurning & ny + gammal inredning blev den verkligen fantastisk! 
Den 30 maj var det invigning för Elise och hon tyckte verkligen om den 💖💖💖

Jag har använt papper från Echo Parks serie; "Little Dreamer" och en hel del av dekorationerna kommer också därifrån.
Försök att ta er tid för att skapa efter Annelies läckra skiss... Det är såklart mycket att stå i nu när julen närmar sig, men försök att ta er lite "egen" tid. Att skapa ger iallafall mig mer energi.

Carina
Jag har snöat in på julkort så här kommer ännu ett. En ganska fri tolkning av den fina skissen. Tror dock att jag har med det mesta på skissen... iaf fritt tolkat :)
Pappret är ett ganska gammalt julpapper och bilden är från baksidan. Bra när man kan använda papperna på olika sätt. God Jul utstansat med en die.

Ciza

Jag blir så glad när jag kan hitta mönsterpapper som stämmer bra med skissen. Detta för att jag vill visa att man kan tolka fritt och ändå få till det "ganska" bra. Vänd upp och ner på skissen så blir linjen trädgrenen och de hängande dekorationerna blir rektanglarna som sticker upp. Men jag ville inte lägga texten på ett nytt lager för att då hade mycket av mönsterpappret försvunnit, så texten fick bli ovanpå och därmed inte som på skissen. :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: