tisdag 2 november 2021

#345

Redan november, vad tiden rusar iväg. Hoppas Ni kan njuta av många mysiga pysselstunder i höstmörkret. Nu är det min, Annelies, tur att rita en skiss, hoppas att Ni kan finna glädje i att tolka den. Ni vet att skisserna behöver inte tolkas exakt, bara vi ser att Ni utgått från skissen, så låt fantasin flöda.

Min skiss

Min tolkning
 
Jag gillar detta foto på kusinerna som älskar varandra så mycket. Jag hade en tanke när jag ritade skissen, därav att jag följt den exakt. Blommorna är dies från Lawn Fawns "Fab flower". Vi är uttryckt med dies och "två" är svart penna. Vad jag längtar efter många roliga tolkningar eller gör som jag, använd den rakt av. Lycka till!

Teamets tolkningar

Anette
Så häftig skiss denna vecka. Jag fick nog fundera en eller ett par gånger innan jag blev klar 😂 😂 😂 och det blev en hel del förändringar under tiden 😆 😆
Det är ju det som är så roligt att tolka andras skisser (tror jag har skrivit detta tidigare). 

Bilden är Elise på hennes lekställning som hon fick av mig & sin morfar i doppresent och nu kan hon äntligen börja leka på den.
Det har inte använts mycket papper denna gång... Skulle säga minimalt; vit cardstock och brunt under fotot, blommorna är faktiskt klippta från Simple Stories; "Vintage Cottage Fields" och resten är sen dekorationer. Texten HAPPY är från Simple Stories chipboard; "Hello today". 

❤ ❤ - Nu väntar jag/vi med spänning över hur ni tolkar Annelis läckra skiss ❤ ❤

Ciza
Jag ville försöka göra ett annorlunda julkort mot de jag brukar göra, av denna härlig skiss.
Stansade ut cirkeln i (det jag tror med ögonmått) i mitten. Stämplade två kvistar från ett set av Tim Holtz i två olika gröna. En liten (så ljus jag kunde hitta i det märket av färger) till den söta grisen från hÄnglar & Wings samt Christmas i VersaFine. Satte dit 3D-tejp på baksidan. När det är stora "fält" som ska höjas tycker jag att sådan tejp är smidigare än 10 000 duttar. :D
På kortstommen stämplade jag en julbock, från samma set från hÄnglar i en beige ton. Måttade in de två texterna från Tim Holtz i cirkeln och stämplade med embossingdyna, för att sedan använda Red Tinsel embossingpulver från Ranger.
Till sist monterade jag kraftpappret på kortstommen och så var första julkortet som vi ska skicka i år gjort. :)

Carina
En skiss som lämnade mycket till fantasin. Men eftersom jag har dåligt av den varan just nu så blev det en ganska enkel tolkning ändå. Svart och vit CS som jag skar ut cirklar ur och satte under fotot. Stansade sen ut stjärnor med en die i papper med snöflingor. Snart kommer väl snön kan jag tro.
Tyvärr lyckades jag få ett ett veck på mitt CS som var av en lite tunnare sort. Fotot på månen här hemma för nån vecka sedan.

Annzo
Har Ni börjat med julkorten än? I år har jag börjat lite tidigare än jag brukar men jag blev så sugen när jag såg att så många hade börjat. Den här fina skissen passar perfekt till kort tycker jag. Pappren som jag har använt kommer ifrån MajaDesign och textstämpeln ifrån Gummiapan. Ska bli jätteroligt att se hur Ni tolkar skissen.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: