tisdag 26 oktober 2021

#344

Nu är vintern nära men vädret är fortfarande upp och ner. Ena dagen är det - 3 grader och nästa + 10, men vi har i alla fall lagt på vinterdäck på bilarna :)
En bra sak med höst och vinter är att det är "lagligt" att sitta inne och pyssla en hel dag eller varför inte en hel helg. En nackdel är att det är svårt att få till bra foton om man inte har möjlighet att fota i dags ljus. Gissar att det är fler än jag som har det problemet. 
Här har ni iaf min, Carinas, skiss att sätta händerna i, lycka till!

Min skiss

Min tolkning
Jag hade en, tycker jag, bra idé när jag började med min tolkning. Jag sprayade ljusrosa mist på tre ställen på mitt vita CS. Sen var det bara att montera pappersremsor. Jag missade dock att titta noga på bakgrunden så jag har helt enkelt satt fast dem på "fel" ställe. Nu finns det eg inget rätt eller fel i den här hobbyn, men man kan lugnt säga att min tolkning inte alls blev som jag hade tänkt mig. Tyvärr gick det inte att ändra då jag upptäckte det när jag var helt färdig... 
Ja så kan det gå och jag bjuder på mitt misstag. Har du gjort något liknande?

Teamets tolkningar

Annelie

Fast jag gillar hösten är det härligt att njuta av sommarminnena. Här var jag med dottern och mina två favoriter i livet och såg på teater. Denna skiss gav så många möjligheter att tolka, så jag funderade ett bra tag. Jag valde att följa mönster och färg på clownens kläder. Skoj att se hur Ni gör med denna spännande skiss. 

Anette
Elise har varit i blomsteraffären med sin mamma och hon fick en egen ros av biträdet 💖💖💖
Hon blev så glad och tyckte att den doftade fantastiskt gott. En härlig dag att starta helgen på.

Mina papper kommer från Maja Design; "Tropical garden". En serie som jag tycker mycket om. "Mattan" som är under kommer även den från Maja Design; "Monochromes Shades of tradition - White.
Texten är dies från Quickutz. Den lilla texten är från Rollerskate och den stora kommer från Beaty Queen.
Tyvärr blev min fotografering lite ljusare än vad det skulle vara 😕

En härlig skiss att tolka som Carina har gjort denna vecka 😀 Nu vill vi gärna se hur ni skapar efter den!

Annzo
Eftersom det snart är Halloween tyckte jag att det passade bra att göra en lite "läskig" lo den här veckan. Mina foton tog jag förra året när jag var med min systerdotter på en liten spökvandring. Pappren som jag har använt har jag fått av en vän. Tack Lindha. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: