tisdag 19 oktober 2021

#343

Halloj alla pysslare! Redan tisdag igen och dags för en ny skiss. Tycker Ni också att veckorna bara rusar fram? Det var ju inte alls längesen det var sommar och härligt och nu är det redan höst, kallt och mörkt. Tur att man kan pigga upp sig med en rolig skiss. Den här veckan är det jag Annzo som har ritat hoppas Ni tycker om den. 

Min skiss

Min tolkning

 Till den här lo´n har jag faktiskt använt chalk runt kanterna, min favoritfärg Walnut Stain. Det var inte alls längesen jag inte kunde göra en lo utan att chalka allt men nu gör jag det mer sällan. Tänk vad man kan ändra sig. Dom fina pappren kommer ifrån Carta Bella och serien heter Fiora. På fotot är det min syster och hennes älskade barnbarn. Ska bli jättespännande att se hur Ni tolkar skissen. 


Teamets tolkningar

Annelie
Barnbarn, det är stort de! Här har jag använt en stencil föreställande en tegelvägg, som är distressad. Pappren är från Crate papers "Little You". Hjärtan och stjärnor är uttryckta från olika punchar. Min tanke är att bakgrunden ska föreställa en tegelvägg som det "klottrats" på.:)  

Anette
Plötsligt fanns det även en postlåda till Elise lekstuga 😍och där var till och med post i den! ...En liten bok...Tur att det inte är leverans varje dag 😂 😂 😂

Detta är min tolkning av Annzos härliga skiss. Jag har använt mig av papper från Maja Designs serie; "Tropical Garden". Den vita titeln "POST" är från American Craft och många av dekorationerna har jag faktiskt letat upp i mina "gömmor" 😂 😂 😂 Jag hittade papper från Memory Makers serie; "Passport". De passade perfekt att klippa i + att jag även hittade dekorationer från den serien.
- Nu är jag/vi nyfikna på era tolkningar

Ciza
Jag ville försöka göra ett ganska enkelt höstkort av denna härliga skiss. Sen kunde jag inte låta bli att ha lite stänk i höstfärger. Det är Distress Mica Stains. Helt underbara sprayer.
Papper från Prima Marketing och det är en och samma paperpad jag använt. Och vitt cardstock som kortbas och mörkbrunt cardstock som ramar. Och jag motstod frestelsen att rita sömmar. :D

Carina
Älskar denna skiss. Den kommer jag tolka flera gånger. Här har jag använt mönstrade papper ur lite olika block. Stämplade solrosen, från Gummiapan, på vitt papper och färglade med promarker. 
Ett rätt enkelt kort och det är väl det jag gillar med skissen också, att man kan göra en enkel tolkning men med mycket papper.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

1 kommentar:

REMY.CREDIT sa...

Hej Behöver du ett snabbt lånemeddelande till oss {remy.credit111@gmail.com} med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, privatlån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolidering Lån e.t.c. Vi har ett lån för dig Personliga lån (säkra och osäkra) företagslån (säkra och osäkra) konsolideringslån och många fler. Kontakta USA för mer information om lånerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem. kontakta oss via e -post: remy.credit111@gmail.com..............................................