tisdag 30 mars 2021

#321

Glad påsk vill vi önska er alla! 
Oavsett Corona eller ej är det skönt med lite längre helg.
Vi hoppas att ni får en härlig påskhelg och att ni får tid vid pysselbordet för att ta er an min, Carinas, skiss. Det är 3 foton på skissen men det är bara fantasin som sätter gränser. Huvusaken vi ser skissen i era tolkningar.

Min skiss

Min tolkning
Alla streck på skissen tolkade jag med färgränder. Ev. hade jag något annat i tankarna när jag gjorde skissen men så här blev det. Jag pudrade bruscho i överkanten på ett papper och sen sprayade jag med mycket vatten och ställde på högkant och lät det rinna. Sen skar jag bort och använde bara ränderna. Den delen där det blev mycket färg använde jag som fotomattor. Jag stansade även ut mina tre snöflingor ur det papperet. Jag är urusel på att komma på lämpliga titlar till mina layouter och den här gången blev det en lite journaling i stället. 
Fotona är från en helg i början av mars. Det var snöstorm på lördagen men på söndagen sprack det upp och vi kunde göra lite nytta i solskenet.

Teamets tolkningar

Anette
- Välkommen härliga påsk 🐣Jag hoppas att ni alla får en fin vecka som kanske kan ge tid till lite "pysslande".
Man säger ju att julen varar ända till påska och därför bjuder jag på en LO från luciamorgonen. 
Det är Carinas fina skiss.
Mina papper kommer från Maja Design; "Traditional Christmas" och många av mina trädekorationer kommer från Kaisercraft.
Det är bilder från tidiga morgon med Lucia på Tv:n. Lilla Elise var så nyfiken på lussebullen och ville helst äta hela 😀Men se där fick vi stoppa henne...det fick bli småbitar. Bakgrunderna på korten är som ett trafikljus: "grönt är ok, gult är se upp & röd är fara".

Annelie
Vad vore livet utan kompisar och en kickbike.:) Det tredje "fotot" bytte jag ut mot en kickbike och texten "fun". Bakgrunden är sprayad och stänkt med distressoxider. Pappret med stjärnor kommer från Doodlebugs"Anchors aweight", även de små trianglarna tillhör den serien. Jag är tokig i stjärnor, skulle kunna ha det på varje lo, kan tillägga att det syns i vårt hem också, sägs det och jag förstår inget.:) 

Ciza

Eftersom det är påsk denna vecka tänkte jag att ett påskkort vore perfekt att göra till denna härliga skiss. Ni ser att jag gjort bara två st motiv. Detta pga att de jättefina motiven var så pass stora och jag ville inte göra dem mindre. Så då fick det bli två. Två st olika gula cardstock där jag stämplat med Simon Hurleys underbara äggstämpel Egg Hunt. Dynan jag stämplat äggen med heter Sunflower och är från Rangers kollektion Make Art dye ink. Texten är en die från Gummiapan och är embossad med Wow! Lemon Sorbet WS273R på det ljusare cardstocket. Duttarna i svag gult är Nuvo Jewel Drops som heter Limoncello. Det är även duttar på moviten men mindre.
Glad påsk på er. :)

Annzo

När man ser en skiss blir man inspirerad av olika saker, när jag såg den här skissen inspirerade den mig till att använda 3 st foton. Jag tycker det är jätteroligt att använda fler foton på mina layouter, fler foton berättar lite mer om händelsen. Just den här dagen var jag tillsammans med två av mina bästa vänner på en jättehärlig utflykt. Ett härligt minne. 




Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: