tisdag 23 mars 2021

#320

Nu har det blivit dags för en av mina skisser igen. Tänk vad tiden går fort fast man nästan inte gör någonting. Jobbar och umgås utomhus. Tur att man har en fantastisk hobby som man kan roa sig med. 
Blev en väldigt enkel skiss den här gången hoppas att Ni gillar den.

 Min skiss

Min tolkning
Jag hade tänkt att jag skulle göra min tolkning ganska clean men jag tyckte det såg så tomt ut så jag kladdade dit lite färg i alla fall. Jag roar mig med att scrappa min barns födelsedagar och det här fotot har några år på nacken eftersom sonen är 20 år nu. Det är så kul att scrappa gamla bilder tycker jag. 


Teamets tolkningar

Annelie

Jag hoppas att Ni ser att jag tolkat skissen, nu när jag skulle lägga in den på bloggen funderade jag på vilken tolkning det var, haha... Pilarna är en cuttingfil från något ställe, undrar någon kan jag ta reda på det.:) Pappret i pilarna är från Bella BLVD:s "Alex" och Echo Parks "Imagine that". Att vara hos morbror och spela VR (tror jag att det heter):), det är häftigt, det heter inte roligt längre i 4-åringens värld.

Anette
Här kommer min tolkning av Annzos skiss, en påsk LO. Mycket färgglada papper som alla är "gamla" - många är restbitar så jag vet inte vem som har tillverkat dem.
Jag har klippt ut en hel del av dekorationerna från pappret som är sidan om fotot och jag har även här använt 3-D kuddar till kycklingen & de små äggen

Påsk- 20 bjöd oss på fint väder! Mina tjejer med pojkvänner fick ha hattar på när de gick påskrunda i vår trädgård 🐣🐤🐥🐤🐣Nu får vi hoppas att nästa vecka när bl.a. vi "skåningar" har påsklov bjuder på samma härliga värme

Hoppas att ni alla får tid för att skapa efter Annzos fina skiss.

Carina
Lite färgstänk på vit CS. Använde också en stencil och modeling paste och fick lite "snöbollar" på papperet. Hittade ett mycket gammalt foto på sonen (fyller 20 i sommar) och hunden som fick bli mitt motiv på denna LO. Enkel skiss som lämnar mycket åt fantasin. Antingen gör man det helt CAS eller så lägger man till saker men låter skissen synas rätt tydligt ändå. Lycka till med ditt skapande :)

Ps, fotar med min mobil och i telefonen ser fotot jättebra ut. Varför gör det inte det när jag lägger in det i datorn sen?? Någon som har ett bra tips får gärna höra av sig till mig :)

Ciza
För mig var det givet att göra en LO om vår finaste Findus som vi är stödhem till. Så bered er på många LO's framöver. ;)
Eftersom han är svartvit ville jag att allt, utom hjärtat vars färg inte kom till sin rätta på fotot, skulle vara svartvitt. Och jag kan meddela att man KAN spraya för mycket färgspray på ett papper så att det tar en evinnerlig tid att torka. :) Sprayen jag använt är Nuvo Sparkle Spray som hetler Morning Fog.
Bakgrundspappret ( Paper Favourites Chalkboard Papers) är satt på ett svart cardstock, mest för extra stadga och för att få de svarta ramarna och bokstäverna att passa in bättre. Journalingkortet där jag skrivit har jag själv gjort mha en stencil och distress ink Hickory smoke. Jag ville inte att de skulle bli för mörka så att man inte skulle kunna läsa texten. Katten är stämplad med VersaFine. Washitejpen är från ett set från Vicky Boutin som heter Lets Wander. Stickersen heter Sunshine från Doodlebug Design och finns i flera underbara färger. Men här var det givet vilka jag skulle använda.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: