tisdag 9 februari 2021

#314

Hej allihop där ute. :)
Det är återigen tisdag och då vet man att vi finns här och kommer med en ny skiss.
Det är min, Cizas, tur och idag får ni skåda tidernas enklaste skiss från mig. :D Enklare än detta tror jag inte jag kan göra.
Meeeeeen, såklart har jag en liten twist med min skiss. Det ska vara ett såkallat CAS-kort. 
CAS står för Clean And Simple. Alltså ganska stilrent. Inte en massa dekorationer eller detaljer. Utan enkelt och "rent"
Bakgrund är inte ett måste, men en liten utmaning. :)
Det ska bli kul att se vad ni hittar på.

Min skiss

Min tolkning
Jag har gjort det direkt på kortbasen idag. Skippade något mellanpapper. Jag har använt en Spellbinderdie som jag stansat ut i OH-papper. Så jag har en mask och jag har negativet. Ovanpå masken har jag sedan använt en stencil med hjärtan och använt en annan färg. Båda är Distress Oxide.
Text stämplad med VersaFine och motivet sitter på 3D-kuddar för att få lite olika nivåer. Motivet är färglagt med Copics.

Teamets tolkningar

Annelie
Vilken rolig utmaning med skiss och CAS! Barnbarnet har redan börjat fråga när poolen ska öppnas.:-) Då kom jag på detta roliga fotot från i somras där morfar och W dyker i samtidigt och blev så pigg på att använda det. För att det ska hända något mer på lo:n valde jag stora siffror, de är från QuicKutz Grand Abigail.      

Annzo
Den här veckan utmanar Ciza oss att skapa i CAS-stil. En enkel utmaning för mig som nästan alltid gör mina kort clean and simple. Bakgrundsstämpeln och grattisdiesen kommer ifrån Gummiapan. Pappren kommer ifrån Echo Park.

Carina
Enklare än så här blir det nästan inte. En distressruta, som blev en cirkel och ett utstansat LOVE, för det passar ju jättebra den här veckan. Monterade det på kortstomme med ett mönstrat papper med hjärtan.

Anette
Ja, detta var verkligen en utmaning för mig som "älskar" detaljer på mina LO..."fniss"....Jag fick verkligen hejda mig.
Detta blev mitt slutresultat av CAS och det kunde nog varit enklare.
Mina papper kommer från Maja Design och fotot är från julaftons morgon när vi äter julefrukost på Gässlingen - En härlig tradition att starta julen på och som detta året även var Corona säkert.
Kortet är på Elise som sitter hos morfar och tittar på sina tår.
Hon var inte intresserad av frukosten detta år 
=)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 15/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: