tisdag 2 februari 2021

#313



Min skiss
Min första skiss som jag någon gång har gjort =)
Det ska bli så spännande att se hur ni tolkar min skiss och jag hoppas att den tilltalar er.
Jag följer er med spänning...Lycka till =)


Min tolkning

Detta är foto från juldagen. Vi köpte en trehjuling till Elise i julklapp, som har ett spänne runt hennes midja. Åh, vad lycklig hon var när hon kom "körande" på vår uppfart dagen efter.
Det högra kortet använde jag faktiskt också på förra veckan skiss - Fast uppförstorat -Tycker hon är så fin på det.

Mina papper är från Majas design jul kollektion. Jag tyckte att korten har mycket färg och då passar det bra med papper som går i enfärgat beige med lite inslag av färg.

Teamets tolkningar

Annelie
Underbar skiss av Anette, så skoj att göra en lager på lager layout. Fotot är från när äldre barnbarnet och jag, farmor, träffade kusinen/lilla barnbarnet första gånger, en stor dag! Jag har använt mig av olika papperskollektioner från bl.a Echo Park. De stämplade cirklarna nederst är Altenews "halftone circles". Symaskinen fick också jobba ett varv, jag tycker det är dekorativt att sy på lo:s, men gör det alldeles för sällan.

Ciza
Till denna härliga skiss blev det idag ett färgglatt kort. När jag kommit en bit insåg jag att skissen varit lättare att använda antingen för layouter eller att jag inte använt så stora motiv. :) Men det är typiskt mig att upptäcka sådana saker.  Så jag fick tänka till lite för att det inte skulle bli för "kladdigt" på kortet. Istället för två rektanglar som på skissen, klippte jag ut motiven och tog en oval die från Spellbinders och färgade in bland annat med hjälp av en stencil.
Istället för den ännu större rektangeln ritade jag på fri hand en vit söm som ramar in motiven utan att det blev för mycket. Kram har jag stansat ut och låtit dem vara helt vita. Val av färg på mönsterpapper är att det inte skulle få vara varken gult eller rosa men ändå färgglatt. Motiven är färglagda med Copics. :)

Annzo
Fick bli en härlig semesterbild på min tolkning den här veckan. Känns kul att scrappa lite somriga bilder nu mitt i vintern. Mina färgglada papper kommer ifrån Echo Park.

Carina
Jag genade och har inte alla "element" med i min tolkning men jag tror ändå att man ser att jag har följt skissen. Den här gången har jag bara använt papper och ingen fär. Det var länge sen :)
Två foton från stora delar av min familjs coronasäkra date på juldagen. Så kul att vi kunde träffas och vädret var på vår sida också. Svårt dock att tro att det var juldagen så det inte fanns någon snö. Den har vi nu istället. Jag gillade Anettes skiss och hoppas att ni också gör det och skickar in era tolkningar.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.


Inga kommentarer: