tisdag 26 januari 2021

#312

Min första skiss för i år, så härligt att vara igång igen, hoppas Ni också tycker det. I dessa tider behöver vi göra något som ger oss extra mycket glädje och avkoppling. Hoppas Ni finner glädje i att skapa efter denna skiss. Ta hand om Er!!/ Annelie

Min skiss

Min tolkning
Här blev det ett foto på höjden i de olika positionerna i en vändning.:-) Detta är andra gången vårt barnbarn vände sig från mage till rygg. Det är speciellt att få vara med om "första gången händelser", speciellt när det gäller barnbarnen. Här har jag använt en stencil och några utstansade cirklar. Hjärtat till höger är två cirklar jag vikt och satt ihop med häftklammer. Alfabetsdiesen är från Rox adventskalender 2018.
 
Teamets tolkningar

Ciza
Jag blev så otroligt sugen på att göra ett vintertema på min tolkning av Annelies fina skiss.
Figurerna hade jag färglagt sen innan (med Copics). Det underbara mönsterpappret ska symbolisera snö även om det på fotot mest kanske ser skitigt ut. :D
Fotspår och änglavingarna samt texten i cirkeln är embossade med vitt, extrafint pulver. Motiven är från Mama Elephant och texten är från Whimsy Stamps. Både figurer och textcirkel sitter på 3D-kuddar. :)

Annzo
Den här veckan blev det en vintrig tolkning ifrån mig. Tyckte att det passade bra med snöstjärnor som dekoration även om det inte var någon snö alls när bilden togs förra året i januari. Dom vintriga pappren kommer ifrån Echo Park.

Carina
Den här gången blev det ett "one layer card" i CAS stil. Allt stämplat direkt på kortstommen. Stämplarna kommer från Kaisercraft. Ibland känner jag för att göra det snabbt och enkelt och jag gjorde två kort på ca 30 minuter. 

Anette
Här kommer min tolkning av Annelies fina skiss. 
Detta blev även en vintrig LO för mig - Så vintrigt som det kan bli i Skåne =)
Det är en bild på Elise när hon har "cyklat" hem till mig och morfar, med hjälp av sin mamma och pappa. Mina "fyrkanter" placerades på många olika "ställen" runt kortet och till sist hamnade de så här. Papperna tycker jag är helt fantastiska och kommer från Prima Marketing "Let`s build a snowman" och "Sugar cookie christmas collection". Även snögubbarna längst ner är chipboard från prima marketing.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: