tisdag 21 april 2020

#283

Halloj allihop där ute!
Jag (Ciza) hoppas av hela mitt hjärta att det är bra med var och en av er.
Varje dag hittar jag saker att vara glad och tacksam över och Veckans Skiss är för mig en av de sakerna. Att vi har skisser vi får tolka och visa er och att vi sedan får se alla era underbara tolkningar ni gör!  Så tack för att ni finns. Utan er hade inte vi funnits.

Så, idag när det är tisdag är det min tur att visa er min skiss.
Som alltid ska jag "krångla till det" och utmana er rejält. Men kom ihåg att jag utmanar mig själv också samtidigt.

Tanken med min skiss är att den inte ska vara fyrkantig, alltså varken kvadratisk eller rektangulär. Nu var Annelie jättesnabb på att tolka min skiss så hon hann inte få denna information, men det gör inget för OMG vilken söt giraff! <3

Annars är det fritt att tolka på. Men ingen fyrkantig bas oavsett vad du väljer att göra. :)
Det ska bli superspännande att se vad ni gör för något. :)
Och var rädda om er själva och varandra genom att följa myndigheternas riktlinjer.

Min skiss




Min tolkning

Jag ville göra en LO då jag känner att jag kanske är mest "ovan" vid det formatet. Så jag letade fram ett mönsterpapper jag gillade och mätte ut 6" på sidorna och 3# respektive 9" upp- och nertill på pappret. Skar sedan ut det och klistrade på lite olika washitejper. Klippte till fotot och satte kraftpapper bakom. Mätte ut var på mönsterpappret jag ville ha det och ritade riktmärken. Stämplade upp hjärtana på höger sida och en halv mandala på vänster sida av fotot. Klistrade dit fotot och stämplade dit du&jag.
Stämplade sedan dit 22 i ett hjärta upptill, ritade konturer och snören ner till översta hjärtat samt vita highligts med vit Sharpiepenna. Siffrorna stämplade jag med två olika rosa som gick över i varandra. 


Jag ville medvetet inte ha någon journaling på framsidan. Det skulle blivit för mycket. Så istället tog jag de avskurna spillbitarna och klistrade ihop dem och satte på baksidan. En liten söm och sedan text.

Teamets tolkningar

Annelie
Min tolkning av Cizas coola skiss blev ett kort till vår älskade barnbarns namngivning. Det undre lagret är ett randigt papper från Gummiapan, till det blå har jag använt en embossingfolder. Det blå sitter även på distanskuddar, liksom giraffen gör. Giraffen minns jag inte var den kommer ifrån, den har legat till sig länge och väntat på rätt tillfälle, som vi nog alla scrappare känner igen. :)

Carina
Rolig utmaning, för det var en utmaning även om jag direkt kom på en idé. Jag gjorde ett kort i formen som Ciza utmanade oss att använda. Vikningen är upptill. Svart kortstomme. Sen vit CS där jag har använt washitejp och tejpat ränderna. Stämplarna är från My Minds Eyes stämpelset "The sweetest thing".

Jenny 

Det var verkligen en utmaning Ciza bjöd på denna veckan. Jag fick klura länge innan det till slut blev en LO med ett foto från 2007. Den väckte en del snack och minnen här hemma. Remsorna är lite spillbitar, tror att det kan vara MajaDesign, och bokstavsstickers  från Panduro.

Annzo

Så här blev min tolkning av Cizas kluriga skiss. Jag var snabb med att göra mitt kort så jag missade att det inte fick ha en fyrkantig form. Jag lovar att göra ett sådant kort en annan dag. Mina fina papper kommer ifrån Maja design. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: