tisdag 14 april 2020

#282

Nu skiner solen, men det har varit riktigt april-väder här ett tag. Idag har det varit lite kyligt och blåsigt, så jag har passat på att vara inne, annars hoppas jag att ni passar på att vara ute när vädret tillåter, även om ni sitter i karantän. Håll avstånd och var rädda om er i dessa tider.

Min skiss
Min tolkning

Ett födelsedagskort med Frost-tema. Papper från Stamperia och LemonCraft. Elsa är från en av nätets otaliga coloringpages där man kan skriva ut bla Disney-figurer alldeles gratis. Hon är färglagd med Distresser så klart:) Det ska till ett namn på födelsedagsbarnet också, men det får ni inte se. Hennes mamma kanske hänger här inne, och jag vill att det ska vara en överraskning. 

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen passade perfekt till ett kort tycker jag. Mitt kort ska en fd arbetskamrat som är väldigt sjuk få. Jag brukar skicka ett kort lite då och då och det är väldigt uppskattat. Pappren kommer ifrån Kaisercraft och stämpeln ifrån Gummiapan.

Annelie
En väldigt rolig skiss med många möjligheter. Jag är inne i en kladd med  färgperiod. Man kan se  i albumen vilken period man varit i.:) Den rosa akrylfärgen är Dina Wakleys från Ranger, jag gillar de små förpackningarna. Som alla scrappare vet, så köper man ofta på sig mycket och sedan kommer något nytt som man mååååste ha och då glömmer man det andra.:) Pappret är Pink Paislees "Indigo & Ivy. Alfabetet är från Gummiapan.

Carina
Min tolkning den här gången blev ett påskkort. Vit stomme, mönstrat papper och vita cirklar som jag har stämplat motiv och text i. Ritade gula kanter på kortstommen och cirklarna för att få lite mera liv. Hoppas ni alla har haft en bra påsk trots att vi alla måste tänka till och hålla avstånd.

Ciza

Jag ville prova att göra ett kort med en bild från ett klippark (Eternity från Marianne Design) och hittade samtidigt love utstansat efter ett tidigare projekt. Så de ville jag använda. När jag klippte ut bilden tyckte jag att det skulle bli lite "tråkigt" att inte ha någon form av ram eller något bakom, så jag stansade ut en rund die från Lawnfawn och klippte en liten bit utanför själva "sömmen" eftersom man inte får det utstansat. Monterade med helt vanlig tejp på baksidan och satte sedan 3D-kuddar för att motivet skulle komma upp lite från kortet. Rektangeln gjorde jag som bakgrunden att först använda svart cardstock och sedan "tealfärgat" cardstock. Mönsterpapperna är spillbitar som kommer från ett kort jag gjorde förra helgen och blev över. De är från samma papper, men från varsin sida.
Den andra cirkeln är en die jag stansat ut och limmat fast. Alla hela hjärtan sparade jag från utstansningen och limmade dit sist.
Hjärtat/O'et i Love har fått en omgång av turkos glitterpenna. Tyvärr syns det inte på kortet, men det gör för blotta ögat. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: