tisdag 28 april 2020

#284

Tänk att det redan är Valborgsmässoafton på torsdag. Tyvärr kommer nog inte firandet att se ut som vanligt men man får göra det bästa av situationen. Något som är som vanligt är i alla fall att de flesta är lediga 1 maj och då kanske Ni har lite tid att tolka min skiss. Hoppas att Ni gillar den.

Min skiss


Min tolkning

Fast det är jag som har ritat skissen den här veckan blev det en ganska fri tolkning.
Jag tyckte att det passade bättre att vända på mina foton så dom lutar lite åt höger istället för vänster men annars har jag följt skissen ganska bra. Som på dom flesta av mina LOs blev det en vit bakgrund med lite stämplar i matchande färg. 



Teamets tolkningar

Annelie
Här är det skridskopremiär för barnbarnet efter Annzos härliga skiss. Det glittrade jag till med blå glitterpasta genom en stencil. I scrappens värld är man ofta lite back i årstiderna.:) Så spänd på vad Ni andra hittar på med den.

Carina
Denna gången har jag använt ett mönstrat papper som bakgrund. Sen skar jag ut snöflingor med cameon. En stor som jag satt bakom fotona. En mysig skiss som jag gillade och den passar väldigt bra om man vill göra layouter eller kort i CAS stil.
Anneli pratar, här ovan, om att man är back med årstiderna men som ni ser på mitt foto så är det liksom inte riktigt samma årstider överallt i vårt avlånga land. Vi blev riktigt insnöade i Bruksvallarna på annandag påsk samtidigt som någon annan satt med bara ben och solade någon annanstans i Sverige. Det är väl bra häftigt ändå?

Ciza

Inför denna härliga skiss utgick jag faktiskt från ett mönsterpapper som då ledde till en LO. Och jag kunde inte låta bli att välja att skriva ut två bilder jag tog i höstas på den sötaste valpen ever - Torsten!
För att det skulle lätta upp lite sprayade jag med lite dova men ändå glimrande färger på mönsterpappret, valde ut två washitejper och klistrade dit. Tagen är helt gjord av saker som jag tidigare stansat ut men inte kommit till användning. Den understa delen som är randig, sitter fast i LO'n och där har jag skrivit min journaling.

Jenny 

Jag har gjort ett bra-att-ha-kort av veckans skiss. Jag gör en hel del kort till killar/män då jag bara har systersöner, flera vänner med söner osv men det här kortet har ingen speciell mottagare, än. Det är alltid bra att ha lite kort klara, om man skulle lida av tidsbrist innan en födelsedag, eller vilja skicka ett kort bara så där. Pappren är från lite olika tillverkare, bilden är från Maja Design. Jag tror snart jag måste handla lite nya papper från andra tillverkare, jag använder mycket Maja-papper just nu. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: