tisdag 26 mars 2019

#234

Tjena tjena alla tolkdiggare! :)
Ciza här igen då det är dags för min vecka och skiss.

Det är slutet på mars och en hel del blommor har kommit upp överallt i landet (eller på de flesta ställen iaf).
Det är dessutom min kära faders födelsedag så jag vill passa på att säga Grattis pappa! <3

Som vanligt har jag försökt att utmana mig själv och er lite och jag ser jättemycket fram emot att se vad ni kan hitta på och vad ni skapar. Och ni kan skapa titelkort till PL, LO's, kort, mixed media, bara det är ett fysiskt alster.

:) Så vänd, vrid, ha kul och skapa. :)

Min skiss


Min tolkning

Såklart blev det ett födelsedagskort till pappa till denna skiss! :) En uggla för att han är "gammal" och vis vid 69 års ålder. Sen är han lärare i grunden så då passar ugglan i dubbel bemärkelse. Ugglan är MFT Stamps och är målad med Copics. Egentligen kanske jag borde gjort kortet i blå nyanser då blått är hans favoritfärg, men dessa papper passade så perfekt så jag kunde inte låta bli. Mönsterpapperna är från KaiserCraft och heter Gypsy Rose. Det är samma som jag använde för några veckor sedan. Ett av mina absoluta favorit-paperpads. :)
Grattis är Sizzix Thinlits med nummer 662226. Tips på när ni stansar så så små, delikata dies - sätt dubbelhäftande tejp på baksidan på cardstocket innan ni stansar ut så är det jättelätt att fästa sen. Det är inga problem att stansa ut med tejp på.


Teamets tolkningar

Mahlin78

Idag säger jag grattis på födelsedagen till min make med detta kort. Skissen den här veckan var en kul utmaning. För mig låg utmaningen i att lyckas skära till  alla pappersremsor på rätt led ;-) Det blev en del funderande, vändande och vridande innan jag var i hamn. Tills jag insåg att jag ändå gjort fel :-) Men till slut blev det bra och jag känner mig nöjd.

Annzo

Oj oj här fick skärmaskinen jobba rejält innan jag fick alla remsor som jag ville ha dom.
Jag började med att göra en mall i vanligt kopieringspapper, det är ett tips om Ni inte vill förstöra Era fina papper. Skär till i någon annat först så Ni ser att måtten stämmer. Dom härligt färgglada pappren kommer ifrån Doodlebug Design. 

Anna 

Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den här skissen, så det fick bli en lite mer konstnärlig sida i min TN. Bilden är från en väldigt blåsig promenad här om dagen, så jag tyckte att det passade bra med ett citat om vind. 

Jenny
Jag har också gjort ett födelsedagskort av Cizas skiss. Precis som mina inspiratörskollegor var jag tvungen att klura lite innan jag fick det att stämma :) För att det skulle bli lite liv i bakgrunden använde jag en embossingfolder, pappret är från Echopark. Det ska bli kul att se vad ni gör med skissen. 


Carina
Det fick bli ett kort av Cizas skiss den här gången. Letade fram en kär gammal vän, Fingal, som jag stämplade på vitt papper och sen tog jag lite floss för att få ränderna. CAS och väldigt enkelt. Men ibland är det enkla fint nog :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: