tisdag 19 mars 2019

#233

Min, Carinas, tur igen med en ny skiss. Här i Hälsingland är det full vinter och trots att jag gillar den här årstiden så vill jag inte ha mer snö. Det räcker liksom nu. Morgonpromenaden igår var att plumsa i snön. Till och med hunden ville hellre gå på vägen :) Till veckans skiss valde jag härliga vårfoton på dottern. Nu längtar till och med jag tills det blir vår igen!

Min skiss


Min tolkning
Jag har nästan som vanligt tolkat skissen ganska rakt av. Randigt nedtill. En halvcirkel med text, "såpbubblor i vårsolen". Foton tagna på dottern hemma hos sin gammelmormor i Funäsdalen för kanske snart 8 år sedan. Det ska bli jättekul att se vad ni gör med min skiss den här veckan.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilken härlig skiss, den föll mig i smaken helt och hållet! Här har jag bara jobbat med spillbitar från ett gammalt kit. Fotona är från ett frisörbesök där mitt mörka hår fick blonda slingor. Före. Under. Efter.

Ciza

Jag ville göra ett kort där jag ville använda så mycket som möjligt av ett och samma mönsterpapper. Jag gjorde olika tjocka remsor av andra mönsterpapper från samma paperpad (KaiserCraft Gypsy Rose). För att få de olika papperna att synas lite mer ritade jag med svart penna på kanterna.
Dinosaurien är WhipperSnapper och är färglagd med Copics. Bokstäverna är från Prima och heter Victorian Christmas. 60 är thickers från American Crafts och heter Eclair. Texten längst ner samt grästuvorna är från setet Cutiesaurus från MFT stamps.


Jenny 


Här har jag bara använt distresser  och en svart penna. Hade lite svårt att få ihop det, men till slut tyckte jag ändå att det blev OK. Har börjat utmana mig med att göra layouter, med varierat resultat. Men det är ju det skisserna är till för, att utmana sig själv ;)  

Annzo

När jag äntligen hittade 2 st foton som jag ville använda var den här skissen riktigt kul. Måste bli bättre på att ta fler foton som hör ihop. Stänkte lite med distresser på min bakgrund. Letade fram några dekorationer och ett passande alfabet sen var det klart. Pappren kommer ifrån American Crafts.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: