tisdag 12 mars 2019

#232

Min skiss

Hej, Anna här med ännu en ny skiss! Jag har verkligen inspirerats av runda element på senaste tiden, och de ser ni också i den här skissen. Jag tänker att man kan använda t.ex. en doily, ett mönstrat papper eller en schablon för att skapa bakgrunden. Jag ser fram emot att se vad alla ni läsare skapar av den här tolkningen!




Min tolkning

Jag var helt säker på att jag skulle göra en layout, men när jag satte mig vid pysselbordet så var det ett stämpelset från Pinkfresh Studios som gjorde att jag bara sprakade av inspiration, så det fick bli ett kort istället. Jag gjorde min bakgrund med Distress Oxide i färgen faded jeans, och gjorde en liten bukett med blommor som motiv. Istället för att skvätta färg så blev det några utstansade hjärtan.


Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen var svår tycker jag. Blev inte helt nöjd med mitt resultat men det får duga. Ska bli spännande att se vad Ni andra hittar på. Fotot är hela 16 år gammalt och föreställer min systerdotter. Kul att leta fram gamla foton och scrappa ibland. 

Mahlin78

Jag instämmer med Annzo kring att den här skissen var en rejäl utmaning. Men jag valde också att jobba med en halvcirkel och mönstrade papper i lite större format. Min titel blev en stickers från samma serie som papperna.

Ciza

Den härliga skissen bara ropade till mig att den ville bli en LO. Så då gjorde jag det.
Först provade jag att klippa ut en halvcirkel där jag skulle använda både fram- och baksida, men det blev inte snyggt. Istället ritade/doodlade jag de olika linjerna. För mig blev den taggiga halvcirkeln direkt en sol, som jag gjorde väldigt enkel och som fick en liten ram.
Eftersom bilden är från februari, valde jag att använda ett vinterpapper som fotomatta samt till rubriken. Jag funderade först på svart, men det hade blivit för hårt.
Chevronpappret (det stora) är från BoBunny, och det bruna är från en 6" paperpad från Panduro (gammalt).


Carina
En skiss som jag gillade och tidigt hade en idé om. Använde Cameon och skar ut en taggig cirkel. Använde ca halva som jag sydde fast med symaskinen. Lite mist i grön och grå. Möstrade papper från Amy Tangerine och lite stickers. Foto på ett av våra jättegamla äppelträd som tyvärr gick av i en storm förra sommaren. 

Jenny 

Jag har dragit mig för den här skissen, hade ingen tydlig bild på vad jag ville göra. Men när jag väl tog tid och funderade lite så blev det ett tack-kort att ge bort med t.ex en flaska. Bilden är från ett av MajaDesigns klippark, papper från bla fabscraps. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "Instagram- och mailalster" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: