tisdag 2 april 2019

#235

Så har vi sagt hej då till mars, och hej till april. Hoppas ni inte blev lurade igår på 1:a april :-) Skissen nedan är i alla fall inget aprilskämt, utan min, Mahlin78's, utmaning till oss alla den här veckan. Jag ser fram emot att se era tolkningar!

Min skiss


Min tolkning

Att rita en skiss som sedan ska tolkas kan ibland bli en intressant utmaning. Så blev det för mig den här veckan. När jag såg min egna skiss undrade jag vad jag tänkte när jag ritade skissen... För när det väl var dags att tolka den fick jag inte alls samma flow som när jag skapade den. Men efter lite funderande, trixande och fixande så fick jag ihop en tolkning som jag själv blev väldigt nöjd med.

Jenny

Vände lite på skissen och använde cirklar istället för hexagoner. Hittade bokstäver som jag en gång i tiden fått utstansat till mig, och tokgillade dem. Om någon vet vad det är för alfabet-dies kan ni väl säga till, skulle verkligen vilja ha den. 
Fotot är taget från Finlandsfärjan. 

Anna 

Jag fick för mig att det kunde vara kul att måla bakgrunden till ett kort, och sen när jag väl tog fram vattenfärgerna så blev jag så medryckt att kortet inte alls blev som jag hade tänkt från början. Och även om mixed media egentlifen inte alls är min stil så måste jag säga att jag är stormförtjust i resultatet. Jag har ersatt hexagonerna med blomstämplar, och lade till några i det övre vänstra hörnet också för att blanasera ut designen. Den svenska stämpeln kommer från Slöjd-detaljer. 

Ciza

Jag blev sugen på att göra ett hyfsat monokromatiskt kort med rosa färgställningar och kraftpapper som bas och ramar. Mönsterpapper från ett och samma paperpad i 12*12" från Panduro. Stämplarna är från Pysseldags är bara stämplade. De behövde ingen färg eftersom bakgrundspappret redan hade lite. Detta kort fick min man för att han är så underbar och har en ängels tålamod med mig. :)

Annzo

Den här veckan blev det en monokromatisk tolkning från mig. Det betyder att man bara använder en färg i mitt fall blev det blå. Tycker att det är en kul utmaning och blir väldigt snyggt. En rolig skiss som var kul att tolka.

Carina

En enkel tag gjorde jag denna gång. Jag har följt skissen ganska noga. De stämplade motiven och texten är embossade i guld. 



Teamets tolkningar

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: