tisdag 31 maj 2022

#372

Redan sista dagen i maj så i morgon är det väl officiellt sommar då, eller? Vi hade igår behagliga 17 grader varmt. Jag tycker om värmen men jag älskar den inte så 25 grader är nog topp vad jag vill ha, men ska jag bada ute så ska det vara minst 30 grader i vattnet ;)

Hoppas ni hinner med lite scrap trots bråda tider med skolavslutningar och studentfester. Jag hoppas också att ni blir inspirerad av min skiss och teamets tolkningar. Ser fram emot att se ditt bidrag!

Carinas skiss

Carinas tolkning

När jag gjorde skissen hade jag en layout i tankarna, men det blev ändå ett kort. Ett CAS kort tycker jag och jag har nog sällan gjort ett kort så fort. Prickarna är gjorda med stencil och distress ink. Texten stämplad direkt på och isbjörnen stämplad och målad sen utklippt och ditsatt med distanskuddar. Jag tror att det tog mellan 15 och 20 minuter att göra kortet inkl. färgläggningen av björnen :)

Tyvärr var det svårt att fota mitt kort i går kväll när jag kom i från jobbet. Det var sent men fortfarande ljust och fint så jag blev besviken att kortet ändå ser blått ut... men men. Jag får öva lika mycket på foton (kommer aldrig bli bra på det) som färgläggningen.

Teamets tolkningar

Anette
Här kommer min tolkning av Carinas läckra skiss.
Jag är "fyrkantig" i mina layouter så mina "cirklar" ligger mer eller mindre "rakt"
😂 😂 😂

💛 💛 💛 Det var tivoli häromdagen i vår "by" och då måste man dit. Det "knäpptes" många kort och i mitt fall blev de små cirklar av Elise ansiktsuttryck. Bilen som hon åker i satte jag dit ett ansikte till på henne och det ser nästa ut som hon har en tvilling. Där satt egentligen två andra okända barn för oss
- En kul grej att kunna göra med kort 
💛 💛 💛

Mina papper är otroligt gamla som jag hittade i mitt skåp; Kaisercraft "Oh So Lovely Collection". Många av dekorationerna kommer från Simple Stories. Titeln är American Craft thickers och de har jag klippt till lite för att få rätt bokstäver. Mina I är ettor och L är egentligen ett T. Gör ni också så när ni saknar bokstäver?
 
Annelie

Vårt minsta barnbarn med sin mamma när de hade familjefotografering utomhus. 
Jag har fastnat för Simple Stories serie "Boho", så fiiiin! Jag fick dock bara användning för en dekoration nu, texten "Little one". Detta kit kommer jag att använda till sista pappret, hur ofta händer det?:) Här har jag stänkt med Dina Wakleys gloss spray och stansat ut stjärnor, snabbt och lätt. 
Testa Carinas roliga skiss, den fungerar både att snabbscrappa och för en heldag i pysselvrån.

Ciza

Till denna skiss valde jag ut motivet först. Efter som att det händer en hel del i motivet använde jag en stencil och och färgade in vitt cardstock med tre olika distress oxides och valde att inte färga varenda fyrverkeripjäs då det hade blivit lite väl mycket här.
Textstämplarna (happy happy happy och birthday) är ett set från MFT Stamps, vilket också är märket på motivet. Happy stämplade jag med VersaFine och fyllde i bokstäverna med en vattenpenna med glitter i som heter Crystal clear. Tyvärr syns det inte på bilden, men det glittrar fint, jag lovar.
Birthday har jag stämplat i flera lager av Altenews Enchanted Gold pigment ink. Jag upplever ofta att jag får stämpla lite fler gånger när det kommer till clearstamps, men när man har ett både stämpeln och motivet i en Stamping Buddy stämplar man på exakt samma ställe varje gång och det är supersmidigt att få stämpeln exakt var man vill ha den. Det finns andra alternativ, men denna är den bästa jag haft samt provat.

Annzo

Den här skissen passar till en lite busig färgglad Lo tycker jag. Jag började med att stämpla upp mina cirklar med en gammal stämpel ifrån Gummiapan sen tog jag fram mina distresser och en pensel och började färglägga. Det kanske ser lite slarvigt ut när färgen kommer utanför cirklarna men jag ville ha det så. Fotot är från en av mina söners födelsedagar, jag kämpar på med att dokumentera alla deras födelsedagar. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/6 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: