tisdag 7 juni 2022

#373

Hejsan! Juni och snart sommarlov och semester, hur härligt är inte detta! 
Här blir det bröllop för dottern, så det är fullt upp, men så skoj! Det är visst icke så dumt att ha en mamma som älskar att pyssla, det har gjorts bordsplaceringslistor, -kort och popcornsbägare med personlig stämpel bl.a. Det lär bli efterarbete också, skapa med alla foton.:)
Hoppas att Ni hinner tolka min skiss, jag är så nyfiken på vad just Du hittar på med den!
Må gott!!

Annelies skiss

Annelies tolkning

Vår lille påskhare som ser ut att tänka -vad gör du farmor?, -hmmm, -ok, det är ganska kul. Som layoutscrappare är man alltid lite back i tiden.:)
Jag har använt mig av papper från Echo Parks "Favorite easter" och alfabetet är från Nellie Snellen och heter "stitched alphabet".

Teamets tolkningar

Anette

🍦 🍧 🍨 Glass är nog Elise bästa nöje och det blir ofta en promenad ner till Ben & Jerry´s vagn i byn. Just denna dag som är på layouten besökte vi kanalkiosken 🍦 🍧 🍨
Helgen som har varit har verkligen bjudit på toppenväder i Skåne och såklart så blev det även ett glassbesök 😆 😆 😆
Mina papper kommer från Echo Park; "Our Little Princess". En del av dekorationerna kommer även därifrån samt från "My favorite summer" och Simple stories; "Summer lovin".
- Nu är jag "peppad" på att se alla era fantastiska tolkningar 💛 💛

Carina

Jag har inte gjort många slimeline card tidigare men kände att det kan inte bli annat av skissen den här gången. Allt på skissen får inte plats  men att jag följt den syns klart, eller hur?
Tre distressrutor i olika färger direkt på kortstommen. Jag använde fyrkants dies och skar ut rutorna i pappret. Stämplarna färglagda med Spectrum Noir Triblend innan jag figurklippte dem. Alla stämplar från samma kit som jag köpt begagnat och tyvärr inte har något märke på.

Annzo


Jag gillar skisser med plats för flera foton. Måste bli bättre på att fota foton som hör ihop i en serie. Den här tolkningen blev ganska clean och enkel. Nästan inga dekorationer men jag tycker inte att det behövs. Mina foton tog jag påsken 2020 när pandemin precis hade börjat och vi bara kunde ses utomhus. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/6 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: