tisdag 24 maj 2022

#371

Favoritdagen, kanske inte jobbmässigt, men dagen i veckan när det kommer en ny skiss är äntligen här! :)
Denna tisdag föräras vi av en av Åsas jättehärliga skisser som vi i gänget tolkat. Vi hoppas att ni, precis som vi, blir inspirerade, tolkar och länkar. Ni behöver inte ha en blogg för att kunna länka och det går t o m att länka från Instagram. :)

Åsas skiss

Teamets tolkningar
 
Annelie

Sommarkepsen är investerad och mellanbarnbarnet är lyckligt. Så klart valde han samma som stora kusinen, det var ingen tvekan viken han ville ha och viken farmor säger nej.:) Kepsen är en fil från Paige Evans, pappren är från Carta Bellas kollektion "Dinosaurs", dinosaurerna är dies från Sizzix "Dinosaurs" och alfabetet också från Sizzix och heter "Spring Type". Vad gör Du med Åsas fina skiss?

Anette

I vår trädgård har vi en liten "hög" som Elise morfar har planterat tulpaner i 🌷 🌷 🌷
Helt plötsligt var Elise uppe bland blommorna - Och det var svårt att låta bli att plocka dem 😆

Jag har använt följande på min layout, Simple Stories papper; "Full Bloom" & många av dekorationerna är även därifrån. Den smala remsan med hjärtan på är från Lawn Fawn; "Perfectlyplaid Remix"
Det är roligt att skapa med olika former..."att blanda runt & fyrkantigt"...Lite utmanande för mig och det är nog därför jag tycker om att skapa efter skisser. Jag måste tänka "utanför boxen" 😉
- Det ska bli spännande att se hur ni har tolkat denna fantastiska skiss!

Ciza

Jag utgick från mönsterpapper idag och ville ha lite djurisk stil så jag valde från paperpad Tropical Paradise från The essential Craft Paper. Tropical och djuren jag valt går inte alls ihop. :D Men nu blev det så. Bakgrunden är två stenciler från Lawn Fawn (ett set) där jag färgade in med Distress oxides - Bundled Sage, Peeled Paint och Rustic Wilderness. Giraffen och lejonet är från samma set från MFT Stamps och heter Sigge och Mange. ;) Nej, men CS-321 Safari Friends. Killarna är målade med Copics och texten (som finns i samma set) är stämplat med VersaFine. Och en liten washitejpbit som suttit på min glasmatta, fick pryda under texten. :)

Annzo

Till den här Lo´n har jag använt papper ifrån Simple Stories serien heter Happy Hearts.
Jag har använt min Big Shot till att stansa ut mina delar. Visst blir det fint med ett runt kort.
Blommorna har jag klippt ut från ett papper lite pillrigt men det blir fint tycker jag.

Carina
Snart är maj slut och vi går in i juni med skolavslutningar och studentbaler och studentfirandet. Så därför blev det ett studentkort av den här gången. Jag har ingen text för jag tänker att om jag ska ge kortet till någon vill jag ha dennes namn och lite andra texter med så därför är det lite tomt just nu.
En clean tolkning, nästan i CAS stil där jag har använt en stencil med prickar och två cirkelstämplar. Studenten är en gammal Magnolia stämpel som funkar varje år :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/5 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: