tisdag 17 maj 2022

#370

Den här tiden på året skulle man vilja bromsa tiden ett slag. Maj månad är min favoritmånad allt är så grönt och fint och blommorna börjar slå ut. Här där jag bor blommar fruktträden och syrenen slår ut vilken dag som helst. Hoppas att Ni ändå har lite tid att tolka min skiss. Kanske kan Ni ta ut ett bord o sätta Er under äppelträdet och skapa lite grann. Lycka Till! 

Annzos skiss

Annzos tolkning
Tänk att det snart är dags för studenten. I år får studenterna äntligen fira som vanligt igen, jag har tyckt så synd om de som har tagit studenten under pandemin och som inte kunnat fira som vanligt. Men i år ska det bli en riktig student och det ska bli jätteroligt. Mina foton tog jag för 2 år sedan då vår granne tog studenten. Pappren jag har använt är lite olika spillpapper i dom klassiska färgerna gul o blå. Jag tycker det passar bäst till studentbilder. Hoppas Ni har någon student att fira i år. 

Teamets tolkningar

Annelie
Härligt med sol, tycker minsta barnbarnet, speciellt när man får har coola brillor på.:)
Här har jag använt en fil från Paige Evans som jag klätt med papper från Moda Scrap´s kollektion "Just say cheese" och något enfärgat cardstock. Alfabetet är från Elizabeth Crafts design.

Anette

Elise första ko släpp. Åh, vad spännande det var!! 🐄 🐄 🐄
Vi kom inte så nära korna vilket gjorde att det inte blev några läckra bilder på dem. I stället klippte jag till en liten "remsa" med dem 😆 😆

Det gröna pappret är Simple Stories; " Simple Vintage indigo garden" och det andra pappret är Prima Marketing; "Hello pink autumn collection". En del av dekorationerna kommer från Simple Stories; "Full Bloom".
- Nu blir det superspännande att se hur ni tolkar Annzos fina skiss ❤ ❤

Ciza

Jag ville göra ett tackkort och ville använda Maja Designs papper från serien Bohemian Harmony. Bilden är från samma paperpad men var så stor att jag endast kunde använda en. Istället använde jag väldigt gamla gnuggisar, bl a för det andra fotot. Sen hade jag några till och satte två på fotot samt en nertill. Samtliga mönsterpapper har ramar av mörkbrunt cardstock. Texten är från MFT Stamps-setet Best of Friends (CS-629). Det är stämplat med svart VersaFine.

Carina

Jag vred skissen ett snäpp för det passade bäst med mina foton och jag gjorde min layout 8" x 8".
Mönsterpapper och dekorationer förutom halvpärlor, häftklammer och tråd är från Carta Bella´s Winter Market. Den serien kom för några år sedan men är lika mysig ännu tycker jag. Färgerna passade också bra till mina foton. Jag gillade skissen jättemycket, den är så användbar och den här gången tolkade jag den så slaviskt jag bara kunde ;)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/5 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: