tisdag 19 april 2022

#366

Nu är påsken över för denna gång och nu kan vi väl kanske få säga att det är vår va? I går hade vi underbart väder i Edsbyn med 35! grader i solen. Hoppas ni har tid att tolka min skiss den här veckan trots att det finns mycket roligt och måsten att göra ute den här årstiden.

Carinas skiss

Carinas tolkning
Jag tog ett vitt CS och smoshade med blå mist. Avslutade med stänk av den blåa och stänk av svart.
Enfärgat papper från "okänd" och mönsterpapper från Amy Tangerines "finders keepers". Ett gammalt 30x30 block som aldrig, som tur är, tycks ta slut :) Den svartmönstrade bården är ett spill från Simple Stories "Kate & Ash" och rubriken är en stickers från samma serie.

Teamets tolkningar

Ciza

Såklart ville jag göra en minilayout till denna fina skiss. Jag har nog på lite mer papper än skissen visar, men jag kunde inte låta bli. Bilderna på Tudor och Duracell (våra första två katter någonsin) är faktiskt från ett och samma foto, men så perfekt i storlek att jag kunde stansa ut dem med min punch som mäter 1,75". Duracells öron fanns inte riktigt med i det stora fotot heller så det blev som det blev. :D
Det är så kul att kunna använda sina stuvbitar. T o m washitejpen är en stuvbit som sitter på min glasskiva i väntan på att bli använd. :)

Anette

🐣 Vilken fantastisk påsk det har varit i år! Otroligt fint väder och dessutom vindstilla!
I år har jag gjort en tipsrunda med Babblarna som är en av Elise favoriter. Hon fick Bobbos väska och skulle sen leta upp rätt Babblare till saken som låg i väskan....Inga problem för henne 😊 💛 😊
Det stora problemet för mig var att välja vilka kort jag skulle ta...Men, till sist lyckades jag att få in tre kort i stället för två på min layout 😂 😂 😂

Mina papper kommer från Simple Stories; "Simple vintage indigo graden". Mina dekorationer kommer även därifrån men även från serien; "Bunnies + Blooms. Den större kaninen har jag klippt ur från ett gammalt papper Rusty Pickle "Chocolate Bunnies".
👉 Nu ska det bli härligt att se hur ni tolkar Carinas fina skiss 👈

 Annelie

Ta ett foto på mig när jag luktar på blommorna, mormor. Klart att mormor gör. Här passade det bra med Paige Evans blommiga papper från "Wonders", även dekorationerna kommer från den serien. Alfabetet är Nelliie Snellens "Stitched alphabet". De blå blommorna är Vickiy Boutins stämpel från "Color Study", målade med distresser. Vad hittar du på med Carinas roliga skiss!

Annzo
Vilken härligt påskhelg vi har haft men nu är det tisdag igen och dags att komma tillbaka till verkligheten. Som vanligt har jag använt en vit cardstock till min bakgrund men det här gången har jag stämplat cirklar som jag sedan har färglagt med distresser. Jag har även stänkt lite med hjälp av min pensel. Det var jättekul. Prova. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/4 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: