tisdag 26 april 2022

#367

Slutet av april, var blir tiden av?! Hoppas Ni alla kan njuta av vårväder och av att skapa.:) Jag har lyckats göra en skiss som jag själv inte begriper mig på, det jag kände för den när jag skulle tolka den, det är inga ord som går att skriva här.:) Ni vet att tolkningen är er egen och att det räcker att vi ser en liiiten del av att Ni följt skissen. Skapa på!  

Annelies skiss

Annelies tolkning
Kom ihåg till mig själv, gör skisser som du själv kan tolka.:) Detta kladdet blev min tolkning, barnbarnets vernissage. Han har målat, en vattenpöl, youghurt, klämmis och träd, kreativ som sin farmor, om man frågar mig.:) Jag har använt mig av olika set från Elizabeth Crafts "Planner Essentials", även alfabetet är därifrån, penseldragen är en stämpel från Gummiapan, färgerna jag använt är gloss sprayer och akrylfärg från Dina Wakley. Jag är så otroligt nyfiken på vad Ni hittar på med skissen!

Teamets tolkningar

Annzo
Den här veckan har verkligen Annelie utmanat oss med en klurig skiss. Först tänkte jag göra det enkelt för mig och göra ett kort men sen bestämde jag mig för att göra ett göra ett försök. Jag har skurit ut alla mina delar med hjälp av min Big Shot. Jag tycker det är enklare och går snabbare när man ska ha många bitar. Fotot är taget på den fantastiska stranden Sandhammaren på Österlen. 

Anette

- Vilken häftig skiss av Annelie. En skiss som man dessutom kan lägga till lite extra bilder på och det är toppen, tycker jag. Det är ju alltid svårt att välja bilder till en layout 😂 
Först tänkte jag använda "spill" bitar i olika blå färger men fick inte till det. Då kom jag på att jag har köpt Echo Parks papper "Winter". Det blev ju ingen snö i vintras i södra Skåne så de användes tyvärr inte. Men, de passar faktiskt även till annat tex. när Elise besökte Blå Planeten i Danmark 💙 🐋 🐟 💙
Dekorationerna är från Simple Stories; "Simple vintage indigo garden" och fiskarna har jag klippt ut från ett gammalt papper från Scraphouse; "Simma lugnt - Guldfisk" av Theresa.

Ciza

Jag ville skapa en kul LO idag i "normal" storlek dvs 12"*12". Det blev en bild på min man, som roade sig medan han höll Simba sällskap i grovköket första kvällen Simba kom till oss för ett år sedan (i lördags). Jag ville ha något färgglatt och annorlunda och jag hittade att jag sparat dessa underbara delar till förpackningar för Nuvoinfärgningsdynor. Lite svarta ramar runt om och småalfabet till titeln, som börjar längst ner på fotot. :)

Carina
Ett "bra att ha kort". Vit CS och spillpapper i fyrkanter i olika storlekar. Jag inspirerades av många fyrkanter och komprimerade det hela. En fri tolkning kan man kanske säga, och ett bra sätt att bli av med spillpapper. Jag har valt att inte ha någon titel eftersom jag inte vet vem som kommer att få kortet. Kortet passar till många tillfällen. Stämpeln är stämplad på akvarellpapper, färglagd med distresser och vatten och kommer från Gorjuss.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 2/5 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: