tisdag 12 april 2022

#365

Tja alla scrappare!

Idag är det Åsas skiss som vi tolkar.
Om ni är regelbundna följare vet ni att Åsa varit med tidigare, men denna vår har hon varit så snäll och generös att hjälpa oss att rita lite skisser. :)


Åsas skiss


Teamets tolkningar

Annelie
10 små söta tår. Det vita trycket på grå papper är yngsta barnbarnets fotavtryck. Jag har stämplat hjärtan från ett Joy Crafts "Hello" och målat dem medvetet slarvigt, tänkte mig en mixed media-stil, men det gick sådär.:) Det gick liksom inte att måla utanför linjerna.:) 
Tolka Åsas fina skiss, den var rolig!

Anette

Det syns att jag i stort sett har följt Åsas skiss. Jag tyckte den var en urläcker skiss. Hoppas ni tycker detsamma.
Mina papper kommer från Maja Design; "Bohemian Harmony". De stora och små hjärta är utstansade från Quickutz och det mellersta är en punch. Titeln är från Rusty Pickle och otroligt "gammalt"
😂 😂
De blå dekorationerna kommer från Simple Stories; "Simple vintage country harvest".

Bilden på min layout är att Elise ska görs samma sak som alla andra. Jag lade upp mitt ben på bordet och då gör hon naturligtvis samma 💛 💛 💛
- Men, hon får verkligen balansera på soffkanten för att kunna nå fram 😍

Ciza
Jag har velat prova något som är nytt för mig. Att scrappa i 4*4". Jag har ett litet, svart album som jag köpt begagnat och som legat tomt länge och nu kände jag med Åsas skiss att det var dags.
Min tanke är att skriva ut små foton som är ca 1,5" och sedan scrappa dem i detta lilla album.
Annars är det precis som vanligt, man får bara tänka i mindre skala. Allt jag använt är spillbitspapper förutom hjärtat samt pappret med växterna. Vad är det minsta ni scrappat? :)

Annzo
Visst är det kul att Åsa ställer upp som gästskissare här hos oss. Jag gillar hennes fina skisser hoppas Ni också gör det. Min tolkning gjorde jag när jag var på scrapbookingträff för några veckor sedan. En av utmaningarna var att skapa något till rubriken "Sommartider".  Jag valde en härligt somrigt foto. Om Ni gillar rubriken får Ni också gärna använda den. Ni kanske är som jag? Usla på att komma på en rubrik. Om någon undrar var pappren kommer ifrån kan jag berätta att det är Maja Design.

Carina
Jag fortsätter med påskkort, fast jag aldrig skickar några :)
Jag har gjort en "distressruta" med Versa Magic och sen använt en stencil för den svarta dekorationen. Stansade ut två fjädrar från ett infärgat papper. Kycklingen är en urgammal stämpel från Reprint, tror jag, och jag har ingen aning om vart dien som jag stansade runt kycklingen kommer ifrån. Försöker lära mig att "kladda" med färger och inser varje gång att jag måste öva mera ;)
Hoppas ni blir inspirerade av våra tolkningar och att ni skickar in era för chansen att vinna fina priser.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/4 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: