tisdag 29 mars 2022

#363

Hej alla skissgillare.
Då var det dags för mig igen att visa min skiss och denna vecka är den ganska avskalad för att vara jag.
Jag hoppas ni finner inspiration och gör något kul med den. :)
Och som alltid önskar jag er en glad och kreativ vecka.

Cizas skiss

Cizas tolkning

Jag har hela tiden tänkt att göra en LO med denna skiss. Men att det skulle bli av denna anledning hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro.
Foo Fighters trummis Taylor Hawkins dog nu i fredags. Så tragiskt och synd. En fantastisk trummis som lämnade oss alldeles för tidigt, endast 50 år.
Så för att "hedra" och bearbeta har jag gjort en svart och försökt göra den lite rockig. På bilden ser allt mer brunt ut, men det är svart cardstock, svart glitterpapper. Remsan har jag färgat in med två olika glittersprayer. Fjärilarna på remsan är svart cardstock. Jag hittade två gnuggisar, en brun mal (som tyvärr knappt syns) och den turkosa fjärilen uppe till vänster. RIP är från ett metallalfabet från Tim Holtz (det har några år på nacken). Hans namn är från ett alfabet jag fått av en bekant och datumen är smala, högglansiga bokstäver.

För mig hjälper det mycket och hjälper mig att bearbeta saker. Vad hjälper er att på bästa sätt?

Teamets tolkningar

Anette Smith
Vädret i Skåne har verkligen bjudit på vårvärme under en lång tid 💛 💛 💛
Vi har ätit vår middag ute för första gången, såklart grillat 😉, och detta har vi längtat länge efter. På min layout gör Elise glädjetjut tillsammans med hundarna som sprang och "busade" i vår trädgård.

Samtliga papper och de flesta dekorationerna kommer från; Simple Stories serie "Simple Vintage indigo garden" - Så fin serie!! Det beige pappret med texten; "Enjoy your day" kommer från Maja Design.
- Nu är det otroligt spännande att se hur ni tolkar Cizas fantastiska skiss 😍

Annelie
Jag har följt Cizas fina skiss ganska exakt. Här fick mormor rycka in och gå till doktorn med barnbarnet. Jag försöker få med dokumentation om den tråkiga pandemin i barnbarnens album, tänker att det kan vara intressant hur vi upplevde den, när de blir vuxna.
 Här har jag använt en dies från Studiolight där jag skrivit dokumentationen under fotot. Papper och dekorationer är Photo Plays "Living the quarantine life". 

Annzo
I helgen har jag varit på Scrapbookingträff. Så kul och lyxigt att bara få pyssla i 2 hela dagar. Längtar till nästa gång. Fördelen med att vara på en lite större träff att det brukar finnas en butik att handla i. Hur kul/dyrt är inte det? Alltid roligt att kunna ta med sitt foto och leta efter dom perfekta pappren. Det gjorde jag med mitt foto på solnedgången. Dom matchande pappren kommer ifrån Studio Light. En enkel skiss som var lätt att tolka. Hoppas att Ni också vill göra det. 

Carina
En layout blev det den här gången. Jag skalade ner skissen lite och gjorde en tolkning med foto på mig och dottern (blurrad eftersom dottern inte vill vara med) när vi var på SM final i bandy förra helgen.
Edsbyns 13:e guld (9:e på 2000-talet). Det var min 10:e final på plats och Ninas 3:e på plats. Kul att vi delar intresset och kärleken till laget. Konstaterar också att hon aldrig har varit med om en finalförlust så hon kommer alltid att få följa med :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/4 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: