tisdag 5 april 2022

#364

Halloj
Redan tisdag igen och det betyder en ny färsk skiss hos oss. Den här veckan är det jag Annzo som har ritat den. Här där jag bor har det tyvärr blivit riktigt aprilväder kallt och ruggit. Perfekt väder för att sitta inne och pyssla. Hoppas att Ni tycker om skissen. 

Annzos skiss

Annzos tolkning
Jag längtar efter det riktiga vårvädret när det är så där härligt varmt och körsbärsträden börjar blomma. Som tur var hade jag ett sådant foto från förra året. Det passade perfekt till min skiss. 
Dom fina pappren kommer ifrån Simple Stories och serien heter Happy Hearts.

Teamets tolkningar

Annelie
Vad tiden går fort, redan april, men vem klagar på att det blir ljusare och härligt väder.:) Här är vår yngsta solstråle som lyser upp de mörkaste dagarna även i januari.
Jag har följt Annzos härliga skiss väldigt exakt. "Teglet" är en stencil från TCW, mönstret på tagsen är en dies från Sizzix som heter "coffe marks"som jag även har distressat i mönstret som blev när jag tryckt ut i cardstocket, om någon förstår min usla förklaring.:) Må gott och skapa på!

Ciza
Jag letade efter mönsterpapper som man lätt skulle kunna dela på diagonalen. Det var inte det svåra. Det svåra var att skära på diagonalen när pappret är 12*12". Med hjälp av magnetplatta och magnetiska linjaler gick det hyfsat, men inte perfekt. Därför har jag maskerat mina misstag med washitejp. :)
Några gamla swirlar som min mamma stansat ut för längesen samt ett fotografi från ett mycket gammalt album som mamma och jag köpte på Katrinetorp på besök för många år sedan. Tankarna går till hur hennes liv såg ut. Var hon lycklig? Hade hon ett bra liv? Jag hoppas innerligt det.

Anette

Åh, vad vi längtar efter våren och värmen igen. Vi har haft en fantastisk månad i mars sen kom aprilvädret 😂 😂 ...som väntat!
På min layout ser ni hur Elise upptäckte blommorna i Madeleine & Patricks trädgård. Trots det tillfälliga vädret som vi har nu så är det på "G".

Jag har använt papper från Simple Stories serie; "Full Bloom" och många av dekorationerna kommer även därifrån. Jag har vänt lite på Annzos läckra skiss så det passade mig lite bättre. Blommorna längst ner är en bård på pappret och de sista blommorna har jag klippt ut och låtit de fortsätta....Roligt men "pilligt".
- Nu blir det roligt att se hur ni tolkar denna fina skiss 💛 💛 💛

Carina

Vad passar bättre än ett påskkort så här veckan före påsk? Nä jag tänkte väl det.
Vit kortstomme med vit cs där jag har färjat in hörnet med Versa Magic och färgen Tea Leaves. Härlig färg att jobba med. Jag är dock nybörjare och äger just nu 3st (fler kommer det att bli).
Bilden är skapad med textstämpel och kycklingar från Gummiapan och fjädrarna är okänt märke. Lite sytråd under samt två tags, precis enligt skissen :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/4 kl 23:55.


Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.
Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 
 

Inga kommentarer: