tisdag 22 mars 2022

#362





















 

Tänk att nu börjar äntligen sommartiden på söndag - Jippi!!! Vi får längre tid till att skapa, ljuset ger ju en helt andra "krafter"!
Här kommer min skiss denna vecka och jag hoppas att denna skiss tilltalar er för jag är otroligt nyfiken på hur ni tolkar den!
Happy scrapping ❤ ❤ ❤ 

Anettes skiss



Anettes tolkning
Min layout idag tar oss tillbaka till sommar-21. En semestervecka på Öland med mycket bad. Elise tyckte att det var toppen! Det var dessutom långgrunt - Perfekt! Hon undersökte sanden och flyttade/kastade den & badade...

Jag hittade i mina "gömmor" papper från 2008 😄 som är tillverkade från Scraphouse, av Theresa och hennes serier; "Flaskpost", "Simma lugnt - Hav" och "Simma lugnt - Damm". Tänk vad roligt att kunna använda så pass gamla papper!
Titeln; Sand är urklippt från Reminisce "Beach Party", också ett gammalt papper.

Teamets tolkningar
Annelie
Det är viktigt att fixa frillan med vax, för det gör pappa.:) Anettes fina skiss har jag vänt och vridit på för att fotona skulle få plats. Pappren är Maja Designs "Denim & Friends. Bokstäverna är supergamla foamstämplar, de såg väldigt oanvända ut.:) Jag kan verkligen inte ta ett foto så det blir rakt, trippel-suck! Spännande att se hur Ni använder skissen. 

Carina
Här kommer min tolkning av Annelies skiss. Vit CS och på det papper dekorationer ifrån Carta Bellas "Winter Market". Snöflingan är en die från bortglömt märke ;) Foton från förra helgen då mannen och jag åkte till stugan och snöröjde. Kanonväder så det var inga problem att vara ute och jobba, men det kändes i kroppen efteråt. Man är inte så ung och stark längre ha ha.
Hoppas ni har roligt när ni tolkar skissen och att ni skickar in ert alster!

Annzo
Jag tycker det är roligt att göra LO med flera foton. Dom här bilderna tog jag en härlig sommardag när vi var ute med båten. Åh vad jag längtar efter sommaren. Nu är det faktiskt inte så länge kvar. Dom fina pappren kommer ifrån Echo Park och serien heter Under Sea Adventures. Ska bli kul att se hur Ni tolkar den fina skissen. 

Ciza
Jag hittade lite retropapper och tyckte att de passade utmärkt till bilderna på några av mina första babykläder som vi hittade när vår kompis Louise var hos oss och rensade både här och där. En gnuggas hittade jag också så det var kul att använda, även om den var jobbig att få dit. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/3 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: