tisdag 24 november 2020

#307

Hej alla fina där ute.
På söndag är det första advent. Här hemma hos mig (Ciza) är det nästan färdigpyntat i vårt lilla hus. En sak vi alla kan komma överens om att detta blir en annorlunda jul för oss alla i o m Corona. Och personligen så är detta min och makens första jul utan katter på 20 år och det känns konstigt.

Men för att orka vardagen tror jag på att försöka mysa till det på alla sätt och vis man kan. Unna sig saker som god mat lite oftare, starta upp en bokcirkel och ha träffarna via Messenger eller Zoom, pynta tidigare för att få in ljuset och få bort mörkret på lite större avstånd, scrappa med någon via FaceTime eller liknande.

Jag visste att en av mina skisser skulle komma vid advent/jul och därför tänkte jag att jag skulle göra en riktigt enkel skiss. Den bet mig i mitt stora arsle kan jag meddela. :D

Min skiss


Min tolkning
Som sagt tyckte jag att det inte var så lätt när jag väl satte mig. Hitta rätt papper, vad ville jag ha i mitten osv. Efter ett tag blev det detta kort iaf i rött och vitt. Mönsterpappret är ett riktigt gammalt från Panduro i Tildaserien om jag inte missminner mig. Julkulan tror jag är från SkapatAv. Texten är från MFT Stamps och detta är något jag verkligen vill önska er alla, att få en fin och ljus jul. Och om ni gör många julkort, gör några extra och skicka till dem som sitter ensamma, inte bara i jul utan alltid. Den ensamhet de upplever och har gjort nu i många månader p g a Corona är nog fruktansvärd. Det är någon jag inte själv kan sätta mig in i och förstå. Men ATT det är kämpigt förstår jag mycket väl. Så fundera gärna vilka ni har omkring er som kanske behöver bli tänka på lite extra och skicka ett kort. <3


Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan har jag valt att göra ett kort som tolkning av skissen. Mina rutor har jag stansat ut med min Big Shot. Stämpeln är gammal och kommer ifrån Inkido.

Annelie

En härligt monsterklurig skiss av Ciza. I dessa tider får man göra det så roligt man kan, här firas det halloween till barnens glädje. Det  passade den här mormodern bra, då fick jag köpa några nya halloweenpapper, det blev Pebbles "Spooky". Dock blev det bara ett papper och två dekorationer jag använde på denna. Vi scrappare gillar ju att titta och klappa på våra papper, så de gör nytta ändå.:)

Carina
Julkort blev den här veckan. Beställde hem massor av julstämplar från Gummiapan som jag nu har börjat leka med. Vit kortstomme och ett trämönstrat papper, från MME, samt snöre. Mitt motiv är en snöglobstämpel och i den stämplade jag tomten, säcken och snöflingorna. Även texten kommer från Gummiapan.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: