tisdag 19 maj 2020

#287

Vi fortsätter med social distansering och att tvätta händerna extra noga. Vi hoppas att ni får vara friska och har tid att pyssla lite.

Min skiss




Min tolkning


Det här med att tolka sin egen skiss är alltid lika roligt. Vi är flera i teamet som undrar hur vi tänker när vi gör vår skiss, för ofta kräver ens egen skiss lite extra tankeverksamhet. 
Till slut blev det en LO med hemmagjord bakgrund, och ett foto i samma harlequin-form som mönsterpappret. Ev blir det lite text till höger så småningom. 

Teamets tolkningar
Annelie
Här gav Jenny min hjärna lite nyttig gymnastik.:) Dock slutade det med att jag följde skissen ganska exakt, men applicerade fotot på romberna. Romberna är cardstock och de mönstrade är från Fabrika Decoru "My tiny sparrow boy". Detta är ännu en bild till minsta barnbarnets album.:)

Ciza

Den dagen jag valde att göra denna LO, hade bilden på blomman med texten jag skrivit in kommit upp bland minnen på min facebooksida. Så den ville jag scrappa, speciellt nu i pandemitider.
Jag hittade en vacker stencil i mina gömmor, använde borstar och stämpeldynor från Clearly Kelly. När jag var nöjd med infärgningen lade jag dit papper runt om stencilen och sprayade med Primas guldsprayfärg Tea Stain. Tog bort papper och stencil och torkade försiktigt med embossingfön. Försiktigt för att jag ville försöka hålla pappret så platt som möjligt.
Stansade ut romberna med en tjock Tim Holtz-die. Satte fast dem dels direkt på pappret men även med 3D-kuddar. Och så såg jag ett hjärta i grunddelen som man nog oftast använder i dien. Så det klippte jag ut och limmade dit.
Hittade gamla fotohörnor i en låda och satte dit för att förstärka den skira känslan av rosen jag en gång fotograferat. Och så klistrade på en bit likadan kraftpapper som till romberna. 

Annzo

Den här skissen var jätterolig att tolka. Jag skrev faktiskt ut själva skissen och hade den som mall. 
Passar perfekt om man som jag har några små spillbitar kvar av favoritpapper. Den fina stämpeln kommer ifrån Gummiapan. 

Carina
En friare tolkning och det blev ett kort i CAS stil. Har några jubilarer denna månad så någon av dem kommer troligen att få detta kort. Kul skiss! 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: