tisdag 26 maj 2020

#288

Hej på er där ute. Ja då är nästan maj också slut och juni närmar sig med stormsteg.
Snart är det mors dag och jag hoppas alla mammor där ute blir hyllade. Det kan man bli utan att man behöver köpa något. Jag tror att bara höra av sig kan vara den finaste morsdagpresent man kan få.

Det är återigen min skissvecka och jag hoppas ni finner denna skiss lite lättare än min förra.
Här är den.

Min skiss


Min tolkning

Jag var jätteinne på att göra tårtbitarna som på skissen, men efter att jag valt ut och t o m klippt ut mönsterpappret slog det mig att de inte skulle sitta som på bilden. Men nu var det gjort och jag fick stå mitt kast. Jag är lite för konstig som då inte kan vrida cirkeln 45° eftersom där är text och det skulle, enligt mig, se konstigt ut. För att göra cirklarna tog jag två olika tallrikar, ritade runt dem och klippte ut dem. Sen måttade jag lite var mitten "borde" vara och skar mönsterpappret i fyra "lika" stora delar (de var inte så värst jämna). Jag rev kanterna på mönsterpappret och chalkade dem. När de var påklistrade på kraftpappret ritade jag sömmar. Fotot med fotoram av likadant kraftpapper är monterat med 3D-kuddar. Min journaling satte jag i nedre högra tårtbiten. Och av gammal vana hamnade titeln på vänster sida. Jag vet inte om det beror på att jag är vänsterhänt, eller tänker rubrik=vänster sida. :D Mönsterpapper från Prima Marketings paperpad i 12" "Spring Farm House).

Det ska bli jättekul att se hur ni tolkar och vad ni hittar på. :)
Ha en jättefin vecka allihop!

Teamets tolkningar

Annelie
Hello från oss! Vilken rolig skiss Ciza har gjort! Jag älskar detta fotot på vår minsta goding, han ser riktigt lurig ut, tycker att texten "stay wild" passar så bra.:) Hello är en dies från Gummiapan. Det prickiga är från Simple Stories kit "Oh, happy day".

Annzo

Ni har väl inte missat att det är Mors Dag på söndag.? Så den här veckan var det ganska självklart att det skulle bli ett morsdagskort. Pappren kommer ifrån Maja Design. 

Carina
Vit CS som jag har stänkt lite mist på. Färgade även in rubriken med samma mist. 4 tårtbitar av olika mönsterpapper och sicksacksöm emellan. Vellum som fotomatta bakom en snart 12 år gammal bild på dottern. Stack även ditt ett papper som ser rivit ut från ett block (Cameon har fått hjälpa till med det) Sen har jag dekorerat med lite ord/text och hjärtan från ett stickers ark.

Jenny

Jag gjorde ett julkort av veckans skiss. Ni vet väl om att vi snart är där, det gäller att börja med julkorten i tid. :)  Även om jag modifierat skissen lite, tycker jag att det syns att den finns där. 
Papper från Prima Marketing. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: