tisdag 12 maj 2020

#286

 Vad tiden går fort, trots dessa märkliga tider. Hoppas Ni har det bra och tar er tid att skapa och finner glädje av skissen. Vi längtar efter många tolkningar.

Min skiss


Min tolkning

Denna lilla familj har njutit av den märkliga tiden, då pappan har kunnat jobba hemifrån och vara nära sina käraste mer. Pappret är från American Crafts "Rise & shine". Alfabetet är det jag använder mest och det första jag köpte, "Studio" från QuicKutz.  

Teamets tolkningar

Ciza

Jag hittade denna härliga bild där alla våra små fluffbollar var samlade. Den visar så tydligt att Tudor var den som inte brydde sig så mycket om omvärlden utan gick ut och käkade gräs, medan flickorna Mysan och Duracell var betydligt försiktigare av sig. :)
Jag har använt ett vitt, slätt cardstock där jag sprayat med Nuvos Mica Mist (Violet Lustre, Fresh Pear, Oritental Fuchsia och Nebula Blue). Två minidoileys som är köpta. Kraftpapper och svart cardstock närmst foto.

Annzo

Den här skissen passar perfekt om man vill göra en Lo eller ett kort lite snabbt. Jag valde
att göra en Lo. För ovanlighetens skull har jag använt ett mönstrat papper som bakgrund. 
Fotot är från min mammas 80 årsdag som vi firade på Gran Canaria i januari. Jag är så glad att vi hann göra den resan innan det otäcka viruset drabbade hela världen. 

Carina
Jag har vridit skissen så att den passar med fotot. Vitt CS som jag kladdade lite mist på som bakgrund. Symaskinssöm ist för papper till höger så den här gången har jag inte följt skissen jättenoga. Barnen är så stora att de inte längre vill vara med på bild... så då får man leta fram gamla foton. Här är min äldsta tillsammans med sin gammelmormor. Lika pigga ögon båda två trots åldersskillnad på 79 år.

Jenny
Det blev en LO för mig denna veckan också, jag gör fler och fler nu. För några år sedan såg jag en båt som påminner starkt om de som min morfar byggde när jag var liten. Det fotot ligger till grund för den här layouten. Jag har skrivit ner många sommarminnen på tagen jag har gömt till höger. Det är tänkt att mina barn ska kunna titta och läsa på den här, för att lära känna mina barndomssomrar som jag håller så kära. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: