tisdag 17 december 2019

#267

Nu är det bara en vecka kvar till dopparedagen! Är ni klar med alla julklappsinköp och andra förberedelser? Bra! Då kan du med gott samvete sätta dig vid pysselbordet och göra en tolkning av veckans skiss. Lycka till i ditt skapande :)

Min skiss


Min tolkning

Då denna vinter hittills inte varit vad en vinter bör vara så tycker jag att det funkar med en höstbild. Vissa dagar är mer höstlik än vinterlik trots att vi är i december. En tolkning helt rakt av med beige CS och mönstrade papper från ett block med höstpapper (vet ingen märke). Sparsamt med dekorationer (som vanligt) och ett foto på ett träd i vackra höstfärger. 

Teamets tolkningar

Annelie

Snart är det jul, så lite rött får lo:n allt innehålla. Jag gillar att ha text med på lo:n, men min dåliga handstil förstör. Tack Carina för att du såg till att jag fick med en liten text på denna.:)
Pappret kommer från Vicki Boutins Kaleidoscope. Har ni inte kollat in hennes verk så är det absolut värt att ta sig en titt. Hon är magisk med alla sina färger. Glöm inte att stressa av med lite skapande i julstöket.


Annzo
Den här skissen tyckte jag mycket om. Jag hade inget liggande foto så det fick bli ett stående istället. Har märkt att jag nästan bara har stående foton men det beror nog på att jag mest fotar med min telefon. Inte många dagar kvar till jul nu men jag är lite trött på alla julpapper så jag valde att göra en riktigt höstig lo istället. Mina fina papper kommer ifrån Simple Stories serie Autumn Splender.
Som vanligt har jag stämplat i lite matchande färger på min bakgrund. 

Ciza


Detta kort har jag kladdat på kan ni tro. Distress Oxides, Shimmer Craft Spray, Distress Inks och Distress Oxide-dynor. Ovanpå det en stencil med stjärnor och Martha Stewarts Metallic acrylic paint i guld. Mönsterpapperna är från Prima Marketings Christmas in the Country (A4-storlek). Chalkade kanter med Distresserna Vintage Photo och Gathered Twigs.Och så lite bling här och där. Stämplat med VersaFine, som är vattenfast och ger tydliga detaljer till den gamla textstämpeln. :)

Mahlin78
En riktigt härlig skiss att tolka. Jag valde att göra ett julkort, det är ju trots allt bara 1 vecka kvar till julafton nu. Som synes har jag gjort en ganska enkel tolkning av skissen, mest för att jag kände att det behövdes den dagen jag gjorde min tolkning. Materialet är inköpt för ett par, tre år sedan från BoBunny och en av det årets julpappersserier.

Jenny 

En julig Lo gjorde jag av denna skissen. La en tallrik på CS och skvätte röd färg på, vilket gjorde att cirkeln under tallriken blev väldigt diffus. Mönsterpapper, text och dekorationer följer skissen ganska slaviskt, så tolkningen är inte så fri som den först verkar. Papper från Maja Design. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: