tisdag 10 december 2019

#266

Nu närmar vi oss julen med stormsteg. Hoppas ni hinner med lite pyssel i julstöket.
Denna gång har vi dessutom en extra utmaning, att använda färgerna under skissen på ditt verk. Hoppas att ni gillar både skissen och färgerna som jag, Annelie, tycker är lite juliga. Detta är min sista skiss för i år och jag hoppas att ni tar er tid att sitta ner och koppla av med att tolka den, jag längtar jättemycket efter att se vad just DU gör.

Min skiss


Min tolkning

Ibland är det inte så lätt att tolka sin egen skiss.:) Till sist fick jag ihopa en lo med en söt liten lucia, som är passande denna veckan. Stjärnorna bakom fotot är en stencil som jag duttat på med distresser. Granarna är en dies från Memory Box och heter "pine trio". Texten lucia är från Quickutz gamla "studio", förövrigt mina första dies som jag köpte ihop med tången, det var tider det.:) I vanlig ordning från min sida, så är det cardstock förövrigt.   

Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan är det dags för en sådan där klurig färgutmaning igen. Hoppas att Ni kan se att jag har använt alla färger även om mina är i lite mer dova nyanser. Jag vände på skissen lite så att den skulle passa bättre till min bild. Pappren kommer ifrån Maja Design. 

Mahlin78

Den här månadens färgutmaning var betydligt mycket enklare än vissa tidigare under hösten. Här fick jag syn på ett foto taget vid jul 2018 som jag insåg skulle passa perfekt. En vacker amaryllis fotade med min då nya mobilkamera blev valet, tillsammans med något så enkelt som cardstock, titel och en die som ger mig fina poinsetta-blommor.

Ciza
Jag har verkligen kommit in i ett christmas mode och jag kommer troligtvis att göra bra många fler julkort än jag behöver, men det gör inget. Så länge inspiration och material finns och tänker jag "kör på!". :)
Bakgrunden är en stor stämpel från MFT Stamps som heter Poppies background. Den är embossad med rött, vanligt embossingpulver. Motivet är från Prima Marketings paper pad (A4-storlek) Christmas in the country. Jag har använt samma röda cardstock överallt. De tre blingstenarna efter god jul, är egentligen vita/transparenta, men jag har färgat in dem med Sharpies silverpenna.


Jenny 

När jag såg skissen ihop med färgutmaningen var det självklart att det skulle bli ett julkort. Med papper från Maja Design är det inte svårt att skapa. En enkel utmaning i mitt tycke :) Vad tycker du? 

Carina
Jag tolkade skissen så rakt av jag bara kunde. Frångick min trogna vana med vit CS och tog ett mönstrat papper istället. Jag kladdade med distresser och pensel i bakgrunden. Jag hade lite svårt att få till färgerna från färgkartan men tror jag lyckades någorlunda iaf.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: