tisdag 24 december 2019

#Jul

Hej allihop och god jul på er! För idag är det julafton.
Men förutom att fira jul bjuder vi på en ny skiss så ni har något att göra i mellandagarna med allt pyssel ni förhoppningsvis fått i julklapp (om ni inte fått presentkort i pysselbutiker). :)
Idag är det jag, Ciza, som bjuder på en skiss. När vi ritar våra på sommaren så har vi ingen som helst aning om vems skiss som blir skiss till julen, men förhoppningsvis gör detta ingenting och ni kan hitta inspiration att göra något ändå. Därmed inte sagt att tolkningen måste ha med julen att göra. :)

Men innan ni tar och tittar på teamets tolkning och läser så vill jag önskar er alla en riktigt god jul.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får den julafton ni vill ha, behöver och längtat efter. <3 Och att ni kan få koppla av i mellandagarna, få hinna sitta ner och pyssla och bara vara.

Så från oss alla,
till er alla,
en riktigt god jul <3

Min skiss



Min tolkning

Min tolkning blev dock ett julkort eftersom att det är självaste julafton idag.
Och med dessa papper blev det så att jag fritolkat mer än jag brukar. Cirklarna på skissen är kranserna på pappret. Det är samma paper pad som de senaste tre tolkningarna, men jag verkligen älskar dem. Prima Marketings Christmas in the country (A4-storlek). Jag tycker texten på mönsterpappret som är The most wonderful time of the year, passade perfekt så jag ville inte sätta dit ytterligare en text. Dessutom är det en text på mittmotivet också. Chalkade kanter, lite bling och lite washitejp. Superenkelt kort.

Teamets tolkningar

Jenny

Här blir det ingen julig tolkning minsann. Jag fastnade direkt för Cizas skiss och gjorde ett födelsedagskort med en stämpel från KennyK. Med en rolig skiss och lättskapade papper från CiaoBellaPaper gjorde kortet nästan sig självt. 

Annzo

Tänk att det är självaste julafton idag. Eftersom jag inte har någon skrivare och kan framkalla någon bild från idag så får det bli en från förra året istället. Fotot är kanske lite knasigt men vi startade dagen med att göra varsin ansiktsmask och det var jag ju självklart tvungen att dokumentera. Vem vet det kanske blir en ny tradition. Pappren kommer ifrån Maja Design. Ha en riktigt GOD JUL. 

Mahlin78

God jul alla följare! Idag bjuder jag på ännu ett julkort, jag kände att skissen passade perfekt för just kort. Återigen skapat med material från Maja Design. Det är verkligen favorit bland tillverkare när det gäller julpapper för mig. Trots att jag inte behöver mer papper, och särskilt inte julpapper, så köper jag i princip alltid deras julpapperskollektion varje höst. 

Annelie
Jag hade turen att ha foton med snö på, vilket passar så här i jultider. Vi är inte bortskämda med snö här i Skåne.:) Snöstjärnorna är från Tim H, alfabetet med "snö" är Quickutz chick-a-dee. Pappren är från Lawn Fawn. Hoppas ni har en riktigt härlig jul!

Carina
Jag såg direkt snöflingor istället för cirklar och därmed blev det årets sista julkort!
Sprayade blått på papper innan jag stansade ut snöflingorna som jag limmade fast på en vit kortstomme. Sen satte jag en gran mitt på. Droppade mist runt och stämplade min text/titel. Hoppas ni får en riktigt god jul och att ni även hinner med lite pyssel :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: