tisdag 7 maj 2019

#240

Hej alla härliga tolkare, och andra som tittat in. :)
Ny månad, ny vecka, ny skiss.
Ni har väl förresten inte missat den jättefina vinsten som Fru Limegrön sponsrar denna månad?! :)

Fr o m denna skiss t o m skiss #243 är det som gäller för att ha chans att vinna detta underbara paket av fina saker. :)

Och som vanligt har jag gjort en annorlunda skiss för att utmana både er, teamet och mig själv.
OBS! Kom ihåg att bara för att vi ritat i "kvadrater" betyder det inte per automatik att det måste vara det. ;) Och du kan skapa till Project Life, mixed media, kort, Layouter eller att du altrat något. Bara det går att se att du utgått från skissen. Och endast fysiska alster, inte digitala.

Min skiss


Min tolkning

Så här blev min tolkning. Tyvärr tog jag inte kvadratiska bilder på henne och det blev inte bra att beskära dem till kvadratiska heller i efterhand. Så jag tog dem två och två, klistrade dem på ett svart cardstock och skar till. Av dessa två rader av bilder blev då som ett kors som jag klistrat ovanpå varandra. När jag klistrat på raderna i svart sprayade jag med Lindy's Flat Fabio och Color Bloom Empress gold. Egentligen hade det varit smartare att spraya innan jag klistrade på bilderna för nu fick jag lite färgfläckar på fotona, men inget som stör. Men det är dagens tips från mig iaf. :)
Den vita rubriken är skriven med Dylusions White Linen paint pen. Fjärilarna är 3D-stickers. De tjockare dekorationerna som sitter på tre av fyra bilder är från någon serie i Project Life.

Som ni ser blev det inte nio kvadratiska rutor. Det behöver det heller inte bli bara för att skissen är ritad så. :)

Nu ser jag jättemycket fram emot vad ni kommer att göra. Jag ska göra mitt bästa att besöka och kommentera hos er alla.

Ha en underbar och kreativ vecka.

/Ciza

Teamets tolkningar

Anna

Jag blir alltid inspirerad av skisser med olika typer av rutnät. Jag hade så många bilder jag ville ha med från den här dagsutflykten, att jag valde att flytta ner texten under själva rutnätet. Jag har limmat vissa av fotona på skumtape för att skapa lite mera dimension i LO:n, fast det syns lite dåligt på fotot rakt uppifrån. 

Annzo

Sådana här skisser är roliga tycker jag. Perfekt när man framkallat några småbilder.
Jag skar ut mina rutor i samma papper för jag ville inte att min sida skulle bli så stökig. Dekorationerna har jag stansat ut med min BigShot. Texterna har jag skrivit ut på datorn. Fotografierna är från min födelsedag förra året.

Jenny

Jag har gjort två små chokladkort där jag har använt papper från Gummiapan och texter sponsrade av Fru Limegrön. Tanken är att man ska kunna lägga dom i en korg med kaffe, te och annat gott, eller sticka ner i en blomma som en extra bonus. Choklad kan man aldrig få för mycket av.

Carina

Jag drog ihop skissen och använda färdiga rutor med ord från Simple Stories "life in color" som jag har haft i några år. Även stickers och bokstäver är från samma serie. Ibland är det kul att plocka fram "gamla" papper och göra något av igen liksom. Foto från systerdotterns student förra året. 

Mahlin78
Vilken härligt utmanade skiss! Jag scrapar mitt Project Life 2019 digitalt, så det var utanför min comfort zone att göra en layout som påminner om PL fast då i papper. Men efter att ha funderat ett par varv kom jag på att jag ju tog mycket bilder på min födelsedag. Sagt och gjort så valde jag ut några av alla bilderna, skrev ut och letade fram olika mönstrade papper som passade bra färgmässigt. Om man tittar noga ser man att jag har med en liten text från Fru Limegrön. Jorå så atte.... så här kan man också fira en födelsedag ;-)

 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

2 kommentarer:

Gunilla R sa...

Jag lyckades inte länka in mitt bidrag men jag körde på instagram istället med @veckansskiss i kommentaren hälsningar: @Gunilla_pysslar

https://gunillaskreativa.blogspot.com/2019/05/veckans-skiss-240.html

Anna E. sa...

Hej Gunilla - vi har tyvärr en del tekniska problem med vår InLinks, men tills vi får allting utrett så går det bra att tagga oss på instagram :) Jag satte upp ditt bidrag för förra veckan bland mail-och instagramalstren! H. Anna (Instagram-admin)