tisdag 14 maj 2019

#241

Så var det redan dags för vårens fjärde skiss från mig, Mahlin78. Att vi redan är inne i mitten av maj och att det snart är sommar är inget jag riktigt hängt med i ska jag erkänna. Här i södra delarna av vårt avlånga land blommar syrenen på sina håll.

Som vanligt är både jag och resten av teamet riktigt nyfikna på hur just din tolkning av denna veckas skiss blir. Tack alla ni som vecka efter vecka bidrar med era fina tolkningar :-)

Min skiss


Min tolkning

Min egna tolkning av skissen blev en väldigt fri sådan och i ett helt annat format som synes. Men jag tycker ändå att man kan se spår av skissens element i chokladfodralet. De utstansade blommorna är foamira som Fru Limegrön sponsrar oss med under maj månad, likaså den lilla textremsan bredvid blommorna. För mer choklad till folket är min melodi :-)

Teamets tolkningar

Jenny 

Här har jag lekt! Förutom mina älskade distresser har jag använt grön foamira som jag färgat med vit och svart akrylfärg. Det syns inte så bra men fjärilarna är satta med 3D-kuddar och formade med värme för att det ska bli lite extra liv i dom. Min skrivare ville inte som jag ville, så texten fick jag stämpla. För att få det lite annorlunda fick det bli bokstav för bokstav, då ser man inte heller om det blir snett och det är lättare att rätta till fel. Bilden är från ett klippark. 

Annzo

Den här veckan blev det en lite friare tolkning i från mig men jag tror ändå man kan se att jag har följt skissen. Den här månaden kan man vinna jättefina textremsor som Fru Limegrön sponsrar med. Vi i teamet har använt dom till våra alster och gissa om jag blev glad när jag hittade några foton som passade perfekt till mina texter. 

Carina
Lite fri tolkning av skissen. Distressat en cirkel och ritat ränderna. Fjärilarna är utstansade i foamira, sponsrad av Fru Limegrön, och sen limmade på "mattor" som jag stansat ut med en die. Texterna är stickers från ett plannerhäfte från Heidi Swapp.

Anna

Min tolkning blev lite sen på grund av tekniska problem, men här är den nu! Den runda cirkeln i bakgrunden var perfekt för en stencil jag precis hade köpt från The Crafters Workshop, och blommorna blev över från kortet jag gjorde till skiss 232. Jag använder sällan två texter på ett kort, men den här gången kändes det bra med både en text från hÄnglar och Wings och grattis-stämpeln från Slöjd-Detaljer. Kortet i sin helhet är 5.5" i kvadrat. 

Ciza
Jag ville göra ett litet kort där man kan, tillsammans med kortet, ge en chokladkaka till någon som älskar choklad. :)
Blomman är gjord med Magnolias dies (2 storlekar), foamiran, en brad och lite färg på topparna på blombladen. Både foamiran och texten hittar du hos Fru Limegrön.
Grisen är färglagd med Copics och mönsterpappret är från någon av Maja Designs paperpads. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: