tisdag 23 oktober 2018

#214

Så har det blivit dags för en av mina skisser igen. Det är faktiskt riktigt roligt att rita sina egna skisser. Prova får Ni se. Jag gillar att scrappa i många lager så det har jag ritat på skissen. Hoppas att Ni tycker om den.

Min skiss


Min tolkning

Eftersom det är jag som har ritat skissen var den inte så svår att tolka. Pappren kommer ifrån Kaisercraft och fotot är från förra sommaren då vi var i Kroatien.

Teamets tolkningar

Ciza

Jag blev så sugen på att göra ett kort när jag såg denna härliga skiss och varför inte börja med halloween nu, även om texten handlar om thanksgiving. Så detta passar utmärkt som ett tack-kort till någon man uppskattar extra mycket. Mönsterpapper från Prima som heter Amber Moon thank Marcia. Motiven är färglagda med Copics och är från MFT Stamps.

Mahlin78

Vi var iväg med kompisar på Kalmar Slott en kväll tidigare i höstas och då passade en vän på att fota oss när vi satt i kungatronen. Så när denna skissen skulle tolkas var fotot givet. Jag har valt att vrida skissen och möblera om den lite för att passa min tolkning. Precis som Annzo gillar jag att jobba med lager-på-lager-principen, men även med Distresser.

Jenny
Den här var rolig att göra! Jag utmanade mig själv med att göra en LO istället för ett kort som var det naturliga valet för mig. Lager på lager passar mig, och vårt svartvita bröllopsfoto gjorde sig nästan själv. 

Carina
Äntligen! Vilken lycka, nylackad och samma färg på hela bilen. Det förevigades och blev motivet på min tolkning av Annzos snygga skiss. Jag gillade skissen väldigt mycket för den gav verklien utrymme för kreativiteten. Min är dock ganska stilren med färger som harmonerar med fotot. Vitt CS och mist blev bakgrund. Papper under fotot är PL-kort. Jag gör aldrig PL men korten kan man ju använd till mycket annat :)

Anna

Jag ville gärna använda mina nya stämplar från Lawn Fawn, så jag bestämde mig för att göra ett kort. Eftersom jag hade en ganska liten yta att arbeta med så förenklade jag skissen och tog bort några lager. Resultatet blev ett mysigt julkort med klassiskt julrött kortbotten. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: