tisdag 16 oktober 2018

#213

Vi har redan kommit fram till mitten av oktober och det är nu dags för min andra skiss för terminen. Jag gillar ju ofta att skapa efter ganska enkla skisser, för de ger mycket utrymme för fri tolkning och tillägg av element om man så vill. Teamet har sin vana trogen skapat helt fantastiska alster vilket gör mig otroligt glad. Nu ser jag med spänning fram emot våra läsares tolkningar :-)

Min skiss


Min tolkning

En lördag i september drog maken och jag iväg på en roadtrip i delar av Småland. Och som vanligt lyckades vi hitta en helt fantastisk grusväg inne i skogarna. Detta var en i riktigt bra skick. Vår vana trogen loggade vi geocachen som fanns i närheten :-)
Min tolkning blev lite mer utsvävad än själva skissen, då jag valde att jobba med en favorit-stencil och några olika färger av Disstress Ink. 

Teamets tolkningar

Annzo

Visst har vi många fina skisser i höst? Det är så roligt att tolka dom. Som vanligt har jag tolkat ganska exakt som skissen. Jag har blivit lite bättre på att inte alltid använda vit bakgrund men den här veckan har jag gjort det IGEN. Jag sprayade med lite gul färg på min bakgrund så det skulle blir lite mer färg i alla fall. Fotot är väldigt gammalt men när jag började scrappa var redan mina söner stora så jag tycker det är kul att leta fram lite bilder från när dom var små. Bilderna är oftast inte så bra men det bryr jag mej inte om det är ändå kul att scrappa dom. 

Carina

Jag vred på skissen för att det skulle funka bättre med fotot på lilla Haley. Jag tolkade annars ganska rakt av och valde att rikta in mig på gult och svart. Papper från Bo Bunny "Summer Mood Beat The Heat" Jag älskar alla papper i det kitet. Vad tänker du hitta på med Malins skiss?

Ciza

Visste det skulle bli trångt att göra ett kort med detta motiv, men ville ändå göra det för att jag tyckte det var en perfekt kortskiss. :) Motivet är Stampingbella, färglagt med Copics på Kraftpapper. Mönsterpapperna är från StudioLight och heter PPSL83. Chalkade kanter för att få färgerna att poppa lite mer. Grattis är utstansat på svart cardstock där jag satt dubbelhäftande tejp på baksidan innan jag stansade ut. Jag hoppas ni kommer att tycka att skissen är lika underbar som jag tyckte. :)

Jenny
Denna veckan är jag tillbaka i mitt forum, som den kortmakare jag är. Jag har tolkat skissen ganska fritt med olika papper från Maja Design och en motivstämpel som jag målat med distresser. Tanken är att jag så småningom kan fylla på med namn och ålder när kortet har hittat en mottagare. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 22/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: