tisdag 9 oktober 2018

#212

Hej alla härliga skapare ute i världen. :)
Jag hoppas allt är bra med er och att ni är laddade för en ny skiss.
Veckans skiss 212 är lite annorlunda. Oftast scrappar vi (om vi gör en LO) minnen som är lite extra speciella eller som vi vill förvara lite extra bra genom att skapa ett minne.
Men oftast kommer man inte i efterhand ihåg kanske vad man gillade eller liknande just det året, eller den tiden. Därför tänkte jag att vi skulle prova på att göra en LO just detta.
Man kan göra om sig själv, sin partner, sina föräldrar, sina barn, en vän, sina husdjur eller andra djur (häst t ex).

Min skiss


Min tolkning

Då vi inte har några barn tänkte jag att jag gör på både mig och Kalle. Därav fotot också med oss två på Foo Fighters konsert tidigare i år. Frågorna jag ställde står först  och sen är Kalles svar till vänster (eftersom han är till vänster på fotot) och jag då till höger. I mina "frågor" har jag även skrivit vilket år det handlar om så att man lätt kan se det sen när man går tillbaka.

Bakgrunden är infärgad med distress oxides. Katterna och hjärtpoststämpeln är stämplade med VersaMark (vattenstämpel).

Min intention är att göra tre LO's till - en på varje av våra tre katter som nu är 18, 18 och 14 år. Man glömmer så lätt nya egenheter och beteenden. Så därför vill jag dokumentera detta om dem.

Jag hoppas ni inte känner att detta är en tråkig eller för svår utmaning.  Tänk inte för mycket. Bara kör på. :) Och jag ser fram emot att se era tolkningar. :)


Teamets tolkningar

Annzo

Jag gillar verkligen Cizas fina skiss den här veckan och vilken bra ide att även skriva dit förslag på text. Jag är verkligen usel på att skriva text på mina layouter tänker varje år att i år ska jag bli bättre på att dokumentera men det rinner alltid ut i sanden. Fotot är på min snart 18 årige son när vi var på vår resa till Bali i juni i år.  Pappren kommer ifrån Kaisercraft.

Mahlin78

Oj vilken härlig utmaning att skapa efter, och som jag gillade både konceptet och idéen. Tack Ciza för att du utmanade oss alla kring detta! Jag tog en selfie en vacker morgon på väg till jobbet, en dag när jag kände att livet verkligen var på topp. Så det blev ganska självklart att använda det fotot och skriva några rader om mitt egna liv just nu. Jag genomförde en ganska stor förändring för drygt 3 år sedan i mitt liv och resultatet har varit bättre än vad jag någonsin hade kunnat tro!

Anna

Jag har länge haft två foton av mina farföräldrar liggande hemma, och den här utmaningen var ju perfekt för att äntligen få in dem i ett album! Skissen var enkel att jobba med, det kändes som att jag knappt behövde tänka alls, så sidan blev också klar ovanligt snabbt. Jag har lämnat plats för journaling under bilderna, och jag tänker mig att jag ska skriva var och när mina farföräldrar är födda, när fotona är tagna och kanske hur de träffades. 

Jenny 
Det var en svår utmaning för mig denna veckan, men det är väl det som är meningen med att skapa efter ramar. Älskar fotot, och det är något som jag har tänkt göra en LO av länge. Vår älskade häst har en stor plats i familjen. Promenaderna bland rapsfälten, med dottern på hästryggen ger oss alla tre mycket, förutom motion och frisk luft. Papper från Maja Design. 

Carina
En klurig men jätterolig utmaning som Ciza har givit oss den här veckan. Jag tror att jag ska göra lite flera layouter på detta tema. Kul att ha kvar liksom. Den här gången blev det iaf på dottern som för ett par veckor sedan fyllde 11 år. Ett fint foto på henne och vår katt som hennes kompis har tagit. Underbar bild på två riktiga vänner. Nisse sover alltid i Ninas säng, där är han trygg.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 15/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: