tisdag 30 oktober 2018

#215

Idag är det dags för oktobers sista skiss och min, Jennys, andra. Jag hoppas teamet inte tycker den är så svår som min förra. Skissen är till för inspiration, även om vi självklart vill se att ni utgår från den i era tolkningar. Stjärnor behöver inte vara stjärnor, och ovala motiv kan ju vara kvadratiska. Det ska bli kul att se vad ni kan hitta på med min skiss. Lycka till med ditt skapande!

Min skiss




Min tolkning

Nu går tiden fort och det kanske är dags att börja med julkorten? Jag var på en scrapträff för ett tag sen och fick då låna dessa underbara snögubbedies av min bordsgranne. Det är alltid lika trevligt att träffa likasinnade och få både inspiration och testa nya saker. 
Jag fick inte riktigt plats med allt från skissen på mitt kort, men jag hoppas att det syns att jag utgick från den i alla fall. 

Teamets tolkningar

Ciza

Jag visste precis vilka bilder jag ville använda till denna härliga skiss av Jenny. Värre var det med papper, men jag hittade ett ganska lämpligt tycker jag. :) Mer clean and simple kan jag nog inte göra. Hittade stickersbokstäver med karta på, men de försvann lite väl mycket så jag ritade runt dem. Annars bara två stickers på fotona. :) Det ska bli jättekul att se vad ni gör. :)

Annzo

När jag först såg Jennys skiss tänkte jag att jag skulle göra mitt första julkort för i år. Kunde se hur julmotiven skulle passa bra i ovalerna men när jag insåg att det är höstlov och halloween så blev det något helt annat. Ett halloween kort med rektanglar men det blev ju ganska bra det också. 

Carina

Jag förstod direkt att jag skulle få svårt att få till en layout av skissen så det fick bli ett kort. Den här gången har jag verkligen gått utanför ramarna. En enkel och fri tolkning där snöflingan och renen/hjorten fick vara de två motiven. Alla tre "elementen" är skärfiler från Silhoutette och Paper Issuses. Hoppas jag har kunnat inspirera lite ;)

Mahlin78
En skiss som vid första anblicken såg hyfsat lättolkad ut, men som med tiden blev svårtolkad, men så landade jag i en ganska enkel tolkning på mitt egna sätt. De två motiven fick hos mig bli hönsnätsdie.

Anna


Även om man inte alls måste tolka elementen i skissen bokstavligen så blev jag riktigt inspirerad av stjärnorna, och bestämde mig för att göra ett galaxkort. Bakgrundenn är gjord med Distress Oxides, och de vitembossade stjärnorna och texten kommer från Lawn Fawn. Jag höll den runda formen på motivet men valde att ha bara en cirkel. Jag kommer att ge kortet till en kollega som fyller 30 den här veckan. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: