tisdag 29 maj 2018

#200

Hej alla skisstolkare och läsare. :)

Strax är det juni månad och själv kan jag inte förstå hur veckorna springer iväg, snabbare än någonsin. Skolavslutningar och studentenfirningar närmar sig med stormsteg. Vårt vackra land blommar för fullt och vi har haft en fantastik majmånad.

Idag är det min tur att visa min skiss och så här ser den ut. :)



Min tolkning

Basen är ett vitt cardstock. Som bakgrund har jag valt ett mönsterpapper från Maja Designs paperpad Coffee in the Arbour. Stämpeln är nästan 6*6", dvs 15*15 cm. Jag har embossat motivet med vitt pulver. Sen har jag färgat in delarna med distresserna Spun sugar och Milled lavender. Alfabetet är från Altenew. Bokstäverna har små 3D-kuddar bakom sig för att sticka upp lite. Då de embossade rosorna är motiv i sig ville jag inte sätta någonting över dem.

Nu hoppas jag att många vill vara med och tolka. Jag ser fram emot att titta in hos er. :)

Teamets tolkningar

Annzo

Vad kul med en skiss som passar perfekt till ett kort. Jag tog fram mina fina papper ifrån Maja Designs serie Celebration och skar till bitar i passande storlek. Chalkade alla kanter med Walnut Stain. Lite bling och så var det klart. 

Mahlin78

Dagens skiss blev en utmaning för mig, eftersom jag först var helt inställd på att göra en layout men fick inse att jag inte kunde få ihop någon baserat på skissen. Istället bestämde jag mig för att göra ett sommarkort med lite äldre papper från Maja Design. 

Carina

Jag valde att göra en layout. Det blev ett papper som redan var mönstrat, randigt på diagonalen. Det passade mig utmärkt till denna utmaning. Ett foto på dottern och hennes farmor när det planterade för några år sedan. Hoppas du också vill vara med och tolka Cizas kluriga skiss!

Anna K W

Det här var en riktig utmaning! Jag har klurat länge på den, men till slut tog jag en tag som jag redan målat lite på, och gjorde klart den. Jag har markerat de diagonala linjerna med pärlband och band, och satt texten lika snett som bandet. Tyckte inte att det behövdes så många dekorationer när tagen i sig själv är så färgglad.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: