tisdag 5 juni 2018

#201

Hej alla underbara

Vilken toppenväder vi har! Solen bara fortsätter att stråla från en klarblå himmel.
Helt underbart. Nästan så att man längtar efter lite dåligt väder med regn så att man får lust att gå in och sitta vid sitt scrapbord. Hoppas att ni vill tolka min skiss även om solen skiner.



Min tolkning

Eftersom det är dags för skolavslutningar tyckte jag att det passade perfekt att scrappa ett foto från förra årets avslutning. Jag stämplade lite på min bakgrund. Pappren kommer ifrån Kaisercraft. 

Teamets tolkningar

Mahlin78

Jag valde att vrida min tolkning av skissen. Och vilken härlig skiss att tolka! En varm kväll i maj tog jag en promenad i våra kvarter och hamnade vid en av de enorma syrenbuskar som finns. Att fota syrenen i motljus i solnedgången var något jag velat testa länge, och det blev precis som jag ville ha det.

Ciza

En jättehärlig skiss som jag ville göra en LO av. Det blev ett foto av Tudor, som snart fyller 18. Han är duktig på att kräva kel. Pastellpapperna är ett paperpad från Lawnfawn som heter Watercolor wishes. Bara spillbitar har använts. Även det blommiga mönsterpappret till höger är en spillbit. Såklart blev det ritade sömmar för att få lite med umpf. :)

Carina

En skiss som jag verkligen gillade. Lägg till eller ta bort och få den som du vill ha den ;) Jag valde att vrida den lite för det passade mig bättre. Tolkade sen väldigt rakt av och det blev en layout i svart och vitt med en gnutta rosa. Hur tolkar du Annzos skiss?

Anna K W

Min tolkning är ett kort till ett av alla små underverk som kommit till världen den senaste tiden i bekantskapskretsen. Jag har valt pastelliga rosa papper och en urgullig stämpel och matchat med rosor och knappar. Och ett kugghjul förstås. Skalade bort delar av skissen och ändrade lite för att passa mitt format. Hur blir din tolkning?

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: