tisdag 22 maj 2018

#199

Hej, Carina här med en färsk skiss att göra något av. Den går att skala ner den till kort eller använda som den är till layout. Hur som helst ska det bli jättekul att se vad ni hittar på med den. Scrapa lugnt!



Min tolkning
Förra fredagen var det ett ömsom sol, ömsom regn väder här i byn. Jag var ledig och hade en hemma dag med dottern. Det var lite svårt att hitta på något så till slut tog vi en promenad i regnvädret och målet var fiket i Centrumhuset. Där var det rätt många men vi fick oss en trevlig fika stund och den måste ju förevigas. Cirklarna är en skärfil (ja jag är fortfarande lite "nykär" i min Silhouette Cameo...) Jag livade upp bakgrunden med ett randigt papper från Glitz och under fotot är det lite olika spillpapper. Några stickers (vet ej märket) fick dekorera min LO.

Teamets tolkningar 

Annzo


Den här veckan har jag gjort en LO i ett litet mindre format igen. När man gör lite mindre layouter behövs det inte så mycket dekorationer. Jag tycker att bubblorna i bakgrunden blev en fin dekoration så det blev inte så mycket mer. 

Mahlin78

Vilken härlig skiss! När jag satte mig för att tolka den kom jag att tänka på en die jag köpte för något år sedan. Sagt och gjort så stansade jag ut två omgångar från den och rotade fram lite blandade spillpapper för att matcha upp. Vit CS på ett mönstrat papper och lite distressade kanter senare så var min selfie från en Ölands-vandring färdig :-)

Anna K W

Min tolkning är lite friare idag. Jag har inspirerats av placeringen av fotot på skissen och samlingen av bubblor bakom det, men istället för ett foto har jag en stämplad text på en stor stjärna och bubblorna har jag ersatt med pärlor. Hur fri blir din tolkning?

Ciza

Jag blev verkligen superförälskad i denna skiss och tänkte direkt att jag ville använda hjärtan istället. Detta är utstansade med två olika punschar från Fiskars. Jag har medvetet ritat linjerna i hjärtana slarvigt. Alla mönsterpapper samt ramen runtom har fått slarviga ramar. Trots detta fyller de sitt syfte, nämligen att få papperna och färgerna att poppa mer. Rubriken/texten är embossad med vitt på svart cardstock. Hjärtat på fotot är samma som det ljusaste blå, lite större mönsterpappret. Det ska bli jättekul att se hur ni tolkar. :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: