tisdag 15 maj 2018

#198

Hej och välkommen till ännu en tisdag och en ny skiss! Idag är det dags för en skiss i som utmanar med både en egen layout och ett annat format än det vanliga, kvadratiska. Det ska bli spännande att se vad just du gör med den. Lycka till och glöm inte att visa upp din tolkning!



Min tolkning


Jag har valt att göra min LO på en sida ur en japansk bok. Jag har gjort bakgrunden med oljepasteller och vatten, sedan gesso och en mask. Som dekoration har jag valt lite washitejp med silverpilar och trädekorationer. 

Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan har jag faktiskt gjort en Lo som ser lite annorlunda ut än dom jag brukar göra. Jag har INTE använt vit bakgrund stämplat med distresser, dessutom är den i ett lite mindre format. Skissen har jag följt ganska exakt. Mina remsor har jag skurit ut i lite olika papper. Perfekt sätt att få användning för spillbitar som man har svårt att göra sej av med. 

Mahlin78

Vilken härlig skiss vi har fått tolka till idag! Jag gick fullständigt loss bland en massa olika papper och slösade riktigt mycket, vilket var väldigt kul att göra. Jag valde min vana trogen att tolka skissen i 12"x12" och tycker att jag fick till det ganska bra ärligt talat :-)

Carina

En härlig skiss som jag kommer att tolka flera gången. Jag plockade fram min TN och gjorde en sida med en av våra fyrbenta familjemedlemmar. Jag hade hämtat hem en skärfil från Paper Issues som passade jättebra till detta foto. Pepzi är ett ouppfostrat härligt yrväder och vi älskar honom precis som han är :)

Ciza

En superrolig skiss som jag ville använda washitejper på. Så jag letade upp två med katter på samt en med kärlek och en färgglad. Titeln fick bli lycklig då vår lille gamle gubbe älskar när det är varmt ute.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail, veckansnyaskiss@gmail.com, eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "Instagram- & Mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: