tisdag 14 september 2021

Skiss #338

Den här veckan blir lite annorlunda här hos oss på Veckans Skiss det är nämligen så att det inte är någon från teamet som har ritat skissen utan den har Tettiz på Pyssloteket ritat. Varför då undrar ni kanske?



Jo för den här veckan vill vi tillsammans med Pyssloteket fira att dom har haft sin butik i hela 12 år. Den 17:e till 19/9 kommer Pyssloteket att fira sitt jubileum lite extra. Och man hittar alltid mer än vad man tänkte sig från början då sortimentet är underbart och stort!

Ni hittar deras webutik HÄR och den fysiska butiken ligger på Valhallavägen 48 i Stockholm

Den fina skissen ser ut så här.


Vi kommer att utse 2 st, av tolkningarna till just denna skiss, som vinner ett presentkort på 100 kr hos Pyssloteket.
Du länkar ditt bidrag som vanligt via länkvertyget till höger (alternativt skickar in via mejl/FB/Instgram). Vi vill gärna att du döper det så att vi ser att det är till just den här skissen eftersom dessa bidrag bara ingår i den här veckans omröstning. Lycka till!


Teamets tolkningar

Ciza

Jag ville direkt göra ett lite hastigt kort när jag såg Tettiz härliga skiss. Jag har använt fram- och baksida på samma mönsterpapper. Washitejpen har jag klippt på hälften för att få den smalare. Därav den ojämna kanten. Diamantformerna är också handklippta (lite slarvigt). Texten stämplade jag i för mörk brun. Den skulle varit lite ljusare. Och en liten ram runt allt. :)

Annelie
Jag valde att trycka ut cirklar av fotona, men för att få dem lite lika romber, satt jag dit små cirklar. De små cirklarna är duttade med Dina Wakleys akrylfärg för att matcha fotona. Det mönstrade pappret och silverdekorationernaär från Shimelles "Sparkle city". Härlig skiss och finfina priser från Pyssloteket, ta chansen att vara med!
 
Annzo
Den här veckan är ju lite speciell hos oss på Veckans Skiss eftersom vi tillsammans med Pyssloteket firar deras 12 år. Det var jätteroligt att tolka skissen som Tettiz har ritat. Jag valde att göra ett kort i lite murriga-höstiga färger. Istället för att sätta texten rakt på kortet har jag satt den på en liten tag. Blir en kul effekt tycker jag. Nu är jag nyfiken på hur just du tolkar den fina skissen. 

Carina

En skiss som gjord för ett kort tycker jag. Och speciellt i CAS stil vilket jag gillar!
I  mönsterpapper stansade jag ut fyrkanter i olika storlekar som jag sen limmade fast på vit CS. Samma mönsterpapper med vit CS som jag stäplade texten på. 
Det ska bli jättespännande att se vad ni andra hittar på med Tettis skiss :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 








Inga kommentarer: